ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ПАРАЗИТОЛОГІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

  • R. Ye. Bulyk
  • M. I. Kryvchanska
  • K. V. Vlasova
  • V. R. Yosypenko
  • O. V. Smetaniuk

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.26

Ключові слова:

медична біологія, медична паразитологія, вища школа, методи навчання, освіта

Анотація

Паразитарні інвазії складають вагомий відсоток у загальному рівні захворюваності
та смертності. У зв'язку з цим у практичній діяльності лікаря часто трапляється
проблема паразитарної патології, що зумовлює необхідність підвищення рівня
професійної підготовки лікарів. Необхідним є розширення знань медичних
працівників не тільки про клінічну симптоматику, діагностику та лікування
інвазій, але й про епідеміологічні особливості та життєві цикли паразитів, які
лежать в основі створення методів профілактики паразитозів.
Мета роботи – аналіз особливостей викладання медичної паразитології студентам
першого курсу Вищого державного навчального закладу України «Буковинський
державний медичний університет» з метою удосконалення методів навчання при
підготовці лікарів.
Висновок. Викладання медичної паразитології передбачає лекції, практичні
заняття, самостійну роботу студентів, проведення двох підсумкових модульних
контролів, які включають комп'ютерне тестування, теоретичні питання,
практичні навички. Особливістю вивчення медичної паразитології є використання
великої кількості наочного матеріалу: таблиць, схем, ілюстрацій, фотографій,
мікропрепаратів та музейних експонатів.

Посилання

Agaev FT, Mamedova GA. Sovremennye tekhnologii

elektronnogo obrazovaniya [Modern technologies of e-learning].

Otkrytoe obrazovanie. 2017;21(3):73-9. doi: https://doi.

org/10.21686/1818-4243-2017-3-73-79 (in Russian).

Bak M. Neperervnist' informatsiinoho suprovodu osvity

[Continuity of information support of education]. Vyscha osvita

Ukrainy. 2014;3:50-7. (in Ukrainian).

Vikulina MA, Popova YuA. Pedagogicheskie tekhnologii v

protsesse formirovaniya kompetentsiy obuchayushchikhsya

v vuze [Pedagogical technologies in the process of forming

the competencies of students at the university]. Sovremennye

problemy nauki i obrazovaniya [Internet]. 2015[tsitirovano

Okt 12];6. Dostupno: https://www.science-education.ru/ru/

article/view?id=23036 (in Russian).

Zhunisbekova ZhA, Abramanova NSh, Akimbaev AA,

Kerimbekov MA, Sydykhov BD, Koyshibaeva NI. Ispol'zovanie

aktivnykh metodov obucheniya v obrazovatel'nom protsesse vuza

[The use of active teaching methods in the educational process

of the university]. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimental'nogo

obrazovaniya [Internet]. 2015[tsitirovano 2020 Okt 10];3(Ch

:279-82. Dostupno: https://www.expeducation.ru/ru/article/

view?id=7110 (in Russian).

Ivanova SV. Innovatsii v osviti. Suchasni problemy reformuvannia

systemy vyschoi osvity v aspekti yevrointehratsii Ukrainy

[Innovation in education. Current problems of higher education

reform in Ukraine aspect integration]. Visnyk Cherkas'koho

universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. 2016;140:43-9. (in

Ukrainian).

Karpenko OO, Kas'kova LF, Khmil' OV, Amosova LI, Chupryna

LF, Makovka IL. Stratehii ta metody navchannia v pidhotovtsi

medychnykh kadriv [Strategies and methods of teaching in the

training of medical personnel]. V: Materialy Vseukr. navch.-nauk.

konf. z mizhnar. uchastiu Osnovni napriamky udoskonalennia

pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh; 2015

Ber 26; Poltava. Poltava; 2015, p. 109-10. (in Ukrainian).

Kremen' VH, redaktor. Natsional'na dopovid' pro stan i

perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. Kiev: Pedahohichna

dumka; 2016. Rozdil 10, Vyscha osvita Ukrainy – transformatsiini

protsesy, stan i perspektyvy rozvytku [Higher education in

Ukraine - transformation processes, state and prospects of

development]; p. 100-8. (in Ukrainian).

Kucher ON. Varianty vklyucheniya distantsionnykh

obrazovatel'nykh tekhnologiya, elektronnogo obucheniya v

uchebnyy protsess vuza [Options for the inclusion of distance

educational technology, e-learning in the educational process of

the university]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya

[Internet]. 2017[tsitirovano 2020 Okt 12];5. Dostupno: https://

www.science-education.ru/ru/article/view?id=27008 (in

Russian).

Mal'tseva AN. Sovremennye metody v uchebnom protsesse

meditsinskogo vuza [Modern methods in the educational

process of a medical university]. Sovremennye problemy

nauki i obrazovaniya [Internet]. 2019[tsitirovano 2020 Okt

;4. Dostupno: https://www.science-education.ru/ru/article/

view?id=29040 (in Russian).

Fylenko BM, Roiko NV, Pelypenko LB, Stupanchuk AP,

Proskurnia SA. Rol' mizhdystsyplinarnykh zv’iazkiv ta

innovatsiinykh tekhnolohii u pidhotovtsi studenta-medyka [The

role of interdisciplinary connections and innovative technologies

in the training of medical students]. V: Materialy navch.-nauk.

konf. z mizhnar. uchastiu Innovatsiini tekhnolohii v orhanizatsii

samostiinoi roboty studentiv medychnykh osvitnikh zakladiv;

Ber 23; Poltava. Poltava; 2017, p. 173-4. (in Ukrainian).

Shevchenko V. Suchasni metody ta tekhnolohii navchannia

u vyschii shkoli Ukrainy [Modern methods and technologies

of training in higher school in Ukraine]. European Humanities

Studiesn: Education and Training. 2016;2:389-99. (in Ukrainian).

Shestopaliuk O. Innovatsiini modeli navchannia v diial'nosti

vyschykh navchal'nykh zakladiv [Innovative models of training

in activity of higher educational establishments]. Teoriia i

praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy. 2013;3:118-24. (in

Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-13

Номер

Розділ

Статті