ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ПАРАЗИТОЛОГІЇ СТУДЕНТАМ МЕДИЧНИХ КОЛЕДЖІВ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «МЕДСЕСТРИНСТВО» ПІД ЧАС ТРАДИЦІЙНОГО ТА ОНЛАЙН НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • R. E. Bulyk
  • Yu. V. Karavan
  • K. Yu. Tymchuk
  • V. L. Voloshyn

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.21

Ключові слова:

інтерактивні методи, коледж, медсестринство, геймінг, онлайн навчання

Анотація

Мета роботи – вивчення можливості викладання медичної паразитології
студентам медичних коледжів за допомогою інтерактивних та традиційних
методів, а також дистанційного навчання в умовах карантину.
Матеріал і методи. Розглянуто як класичні, так і сучасні методи навчання, а
також їх поєднання. Застосовано такі методи навчання, як геймінг, робота в
групах, коучінг під час практичних занять з курсу «Медична паразитологія» для
студентів медичного коледжу за спеціальністю «Медсестринство».
Результати. Під час проведення практичних занять застосовували декілька
підходів: у першому випадку використовували поєднання елементів геймінгу та
розв’язування ситуаційних задач, а в другому – роботи в групах та визначення
видової приналежності паразитичних організмів. Обидва підходи зарекомендували
себе як ефективні, оскільки зазначено підвищення зацікавленості студентів під
час практичних занять. За рахунок активного залучення студентів до самого
процесу проведення заняття, а також за рахунок більшої візуалізації навчальних
матеріалів та командної роботи відзначено значне підвищення успішності як
окремих студентів, так і групи в цілому. Позитивна динаміка зазначена також
при повторенні пройденого матеріалу. Після застосування вищезгаданих методик
відзначено більший відсоток свідомого відтворення вивченого матеріалу.
Використання дистанційного навчання для студентів коледжу також показало
свою ефeктивність під час карантину. Хоча зазначено і деякі недоліки такого
методу здобування знань, особливо це стосується оцінювання та мотивування
студентів до навчання.
Висновки. Відзначено ефективність застосування інтерактивних методів
та роботи в групах, особливо для студентів молодших курсів. Достатньо
ефективними виявились методи роботи в групах для студентів, які вступили до
медичного коледжу після здобуття базової середньої освіти.

Посилання

Adamova I, Golovachuk T. Dystantsiine navchannia: suchasnyi

pohliad na perevahy ta problemy [Distance studies: modern

attitude at advantages and problems]. Тhe sources of pedagogical

skills. 2012;10:3-5. (in Ukrainian).

Vlasenko IH. Vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia –

vymoha suchasnosti [The introduction of distance learning is

a requirement of modernity]. V: Lischyns'ka LB, redaktor.

Materialy mizhvuzivs'koho vebinaru Dystantsiine navchannia

yak suchasna osvitnia tekhnolohiia; 2017 Ber 31; Vinnytsia.

Vinnytsia; 2017, p. 12-3. (in Ukrainian).

Kyrychenko MO. Formuvannia ideolohii informatsiinoho

suspil'stva v umovakh hlobal'noi informatyzatsii: tendentsii,

paradyhmy, perspektyvy rozvytku [Formation of the ideology of

the information society in the conditions of global informatization:

tendencies, paradigms, prospects of development]. Kiev; 2017.

p. (in Ukrainian).

Marchenko V, Tsodikova O, Hyria M. Informatsiinokomunikatsiini tekhnolohii v pisliadyplomnomu navchanni

likariv: novyi pohliad na problemu vykorystannia onlainresursiv v umovakh pandemii koronavirusu [Information and

communication technologies in postgraduate training of doctors: a

new look at the problem of using online resources in a coronavirus

pandemic]. V: Proceedings of the 4th International Scientific and

Practical Conference Science and Practice: Implementation to

Modern Society [Internet]; 2020 May 6-8; Manchester, Great

Britain. Manchester: Peal Press Ltd; 2020[cited 2020 Oct 11],

p. 365-72. Available from: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/

interconf/issue/view/6-8.05.2020/297 (in Ukrainian).

Kryvchanska MI, Bulyk RYe. Medychna biolohiia [Medical

biology]. Chernivtsi: Meduniversytet; 2019. 128 p. (in Ukrainian).

Pro vyschu osvitu. Zakon Ukrainy vid 1 lypnia 2014 № 1556-

VII [About higher education. Law of Ukraine of July 1, 2014

№ 1556-VІІ] [Internet]. Kiev; 2014[tsytovano 2020 Zhov 11].

Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (in

Ukrainian).

Serych NO, Volkova OM. Zastosuvannia interaktyvnykh

metodiv navchannia u vyvchenni medychnoi parazytolohii

[Using interactive teaching methods for the study of medical

parasitology]. Ukrainian Journal of Surgery. 2017;2:77-80. doi:

http://dx.doi.org/10.22141/1997-2938.2.33.2017.107658 (in

Ukrainian).

Tkachova NM. Derzhavne upravlinnia v osviti: vyklyky i

perspektyvy [Public administration in education: challenges and

prospects]. V: Materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Derzhavne

upravlinnia v Ukraini: vyklyky ta perspektyvy; 2020 Tra 8-9;

Zaporizhzhia. Zaporizhzhia; 2020, p. 72-5. (in Ukrainian).

Chub OV. Interaktyvni metody navchannia maibutnikh fakhivtsiv

medychnoi haluzi [Interactive methods of training future medical

professionals]. V: Materialy XII Mizhnar. nauk.-metod. internetkonferentsii Suchasni kontseptsii vykladannia pryrodnychykh

dystsyplin u medychnykh osvitnikh zakladakh; 2019 Hru 5-6;

Kharkiv. Kharkiv; 2019, p. 86-7. (in Ukrainian).

Shevchuk TI. Aktual'nist' vyvchennia pryrodno-oseredkovykh

zakhvoriuvan' u ramkakh vykladannia medychnoi parazytolohii

[Importance of the natural focal diseases studying in the medical

parasitology teaching course]. Bukovinian Medical Herald.

;19(3):291-4. doi: https://doi.org/10.24061/2413-0737.

XIX.3.75.2015.198 (in Ukrainian).

Davidson N, Major CH, Michaelsen LK. Small-group learning in

higher education-cooperative, collaborative, problem-based, and

team-based learning: An introduction by the guest editors. Journal

on Excellence in College Teaching. 2014;25(3-4):1-6.

Johnson DW, Johnson RT, Smith KA. Active Learning:

Cooperation in the College Classroom. 3rd ed. IdinaInteraction

Book Co; 2006. 316 p.

Silberman M. Active Learning: 101 Strategies to Teach Any

Subject. 1st ed. Boston: Allyn and Bacon; 1996. 216 p.

van Niewerburgh C, editor. Coaching in Education: Getting

Better Results for Students, Educators, and Parents. Karnac

Books; 2012. 222 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-13

Номер

Розділ

Статті