ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.22Ключові слова:
засоби візуалізації, навчальний процес, компетентності, засвоєння знаньАнотація
Стаття інтегрує дані про засоби візуалізації, що використовуються в навчальномупроцесі студентів вищої школи, зокрема медичного профілю. У роботі також
зазначена роль візуалізації у формуванні професійних компетентностей студентів.
Мета роботи – аналіз наукових досліджень, що описують можливі засоби
візуалізації в навчальному процесі під час пояснення нового матеріалу, узагальнення,
систематизації та перевірки знань і доводять їх роль як засвоєння знань, умінь та
навичок студентів.
Висновки. В арсеналі викладача вищої школи зараз є значний вибір методів
та засобів навчання, що значно полегшує сприйняття навчального матеріалу
студентами та сприяє його кращому засвоєнню. Одним із таких дієвих методів
є візуалізація за допомогою мультимедійних презентацій, відеоматеріалів та
інтерактивних технологій. Такий підхід сприятиме кращому формуванню у
студентів професійних компетентностей, здатності до аналізу та критичного
мислення.
Посилання
Alnjar HR. Data visualization metrics between theoretic view
and real implementations: A review. DYSONA – Applied
Science. 2020;1(2):43-50. doi: https://doi.org/10.30493/
DAS.2020.216111
Cullen S, Fan J, van der Brugge E, Elga A. Improving analytical
reasoning and argument understanding: a quasi-experimental
field study of argument visualization. npj Science of Learning
[Internet]. 2018[cited 2020 Oct 12];3(1). Available from: https://
www.nature.com/articles/s41539-018-0038-5.pdf doi: https://
doi.org/10.1038/s41539-018-0038-5
De Jager T. Can first year student’s critical thinking skills develop
in a space of three months? Procedia – Social and Behavioral
Sciences. 2012;47:1374-81. doi: https://doi.org/10.1016/j.
sbspro.2012.06.829
Sisu AM, editor. Human Anatomy – Reviews and Medical
Advances. 2017. Chapter 2, Fallavollita P. Innovative
technologies for medical education; p. 21-36. doi: https://doi.
org/10.5772/intechopen.68775
Ferreira H, de Oliveira GP, Araújo R, Dorça F, Cattelan R.
Technology-enhanced assessment visualization for smart learning
environments. Smart Learn Environ [Internet]. 2019[cited 2020
Oct 10];6:14. Available from: https://slejournal.springeropen.
com/track/pdf/10.1186/s40561-019-0096-z doi: https://doi.
org/10.1186/s40561-019-0096-z
Forbes S, Chapman J, Harraway J, Stirling D, Wild C. Use
of data visualisation in the teaching of statistics: a New
Zealand perspective. Statistics Education Research Journal.
;13(2):187-201.
Gouzi F, Hédon C, Blervaque L, Passerieux E, Kuster N, Pujol T,
et al. Interactive whiteboard use in clinical reasoning sessions to
teach diagnostic test ordering and interpretation to undergraduate
medical students. BMC Med Educ [Internet]. 2019[cited
Oct 12];19(1):424. Available from: https://bmcmededuc.
biomedcentral.com/articles/10.1186/s12909-019-1834-1 doi:
https://doi.org/10.1186/s12909-019-1834-1
Jamil Z, Saeed AA, Madhani S, Baig S, Cheema Z, Fatima SS.
Three-dimensional visualization software assists learning in
students with diverse spatial intelligence in medical education.
Anat Sci Educ. 2019;12(5):550-60. doi: https://doi.org/10.1002/
ase.1828
Klimov D, Shahar Y. A framework for intelligent visualization of
multiple time-oriented medical records. AMIA Annu Symp Proc
[Internet]. 2005[cited 2020 Oct 10];2005:405-9. Available from:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1560450/pdf/
amia2005_0405.pdf
Linder E, Lundin M, Thors C, Lebbad M, Winiecka-Krusnell J,
Helin H, et al. Web-based virtual microscopy for parasitology: a
novel tool for education and quality assurance. PLoS Negl Trop
Dis [Internet]. 2008[cited 2020 Oct 12];2(10):e315. Available
from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2565642/
pdf/pntd.0000315.pdf doi: https://doi.org/10.1371/journal.
pntd.0000315.
Naps T, Cooper SP, Koldehofe B, Leska C, Rößling G, Dann
WP, et al. Evaluating the educational impact of visualization.
In: ITiCSE-WGR ’03: Working Group Reports from ITiCSE
on Innovation and Technology in Computer Science Education;
Jun; New York. New York; 2003, p. 124-36. doi: https://doi.
org/10.1145/960875.960540
Padilla K. Visualization: theory and practice in science education.
International Journal of Science Education. 2009;31(10):1417-
doi: https://doi.org/10.1080/09500690802673768
Reyna J. Twelve Tips for COVID-19 friendly learning design
in medical education. MedEdPublish [Internet]. 2020[cited
Oct 10]. Available from: https://www.mededpublish.
org/manuscripts/3077 doi: https://doi.org/10.15694/
mep.2020.000103.1
Shatri K, Buza K. The use of visualization in teaching and
learning process for developing critical thinking of students.
European Journal of Social Sciences Education and Research.
;4(1):71-4. doi: 10.26417/ejser.v9i1.p71-74
Sheorey H. E-Diagnosis in medical parasitology. Trop Med
Infect Dis [Internet]. 2020[cited 2020 Oct 12];5(1):8. Available
from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7157542/
pdf/tropicalmed-05-00008.pdf doi: https://doi.org/10.3390/
tropicalmed5010008
Silén C, Wirell S, Kvist J, Nylander E, Smedby O. Advanced
D visualization in student-centred medical education. Med
Teach [Internet]. 2008[cited 2020 Oct 10];30(5):e115-e24.
Available from: https://www.tandfonline.com/doi/
pdf/10.1080/01421590801932228?needAccess=true doi: https://
doi.org/10.1080/01421590801932228
Teo BG, Sarinder KK, Lim LH. A novel alternative method for 3D
visualisation in Parasitology: the construction of a 3D model of a
parasite from 2D illustrations. Trop Biomed. 2010;27(2):254-64.
Vavra KL, Janjic-Watrich V, Loerke K, Phillips LM, Norris
SP, Macnab J. Visualization in science education. ASEJ.
;41(1):22-30.
Villatoro T, Lackritz K, Chan JSY. Case-based asynchronous
interactive modules in undergraduate medical education. Acad
Pathol [Internet]. 2019[cited 2020 Oct 10];6:2374289519884715.
Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/
PMC6823976/pdf/10.1177_2374289519884715.pdf doi: https://
doi.org/10.1177/2374289519884715
Yu T, Ying W, Sha K. Explore the medical curriculum teaching
development in the smart classroom. International Journal of
Information and Education Technology. 2017;7(2):130-4. doi:
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 R. Ye. Bulyk, O. V. Kushniryk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».