ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ПАРАЗИТОЛОГІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.20Ключові слова:
дистанційне навчання, інтернет, інформаційні технології, форма навчання, онлайнАнотація
Розвиток системи освіти в сучасних умовах потребує докорінних змін у багатьохнапрямах: інформаційному, методичному, технологічному, організаційному та ін.
У статті проведений огляд літератури щодо переваг та недоліків дистанційної
освіти, а також висвітлюється власний досвід впровадження онлайн технологій у
навчальний процес студентів-медиків.
Метою статті є аналіз особливостей дистанційного навчання і визначення його
переваг та недоліків.
Висновки. Дистанційна/онлайн/електронна освіта вже зайняла одне із провідних
місць у системі вищої освіти багатьох ЗВО, але не в медичних. Перехід до
вимушених дистанційних/електронних методів освіти у 2020 році модернізував всі
етапи викладання медичної освіти. Так, цей надзвичайний час вимагає адаптації
навчальних та контролюючих матеріалів. Звичайно, аудиторні заняття є
незамінними, однак розвиток цифрової сфери створює чудові альтернативні
можливості навчання та розвитку сучасних студентів та майбутніх спеціалістів
під час карантину.
Дистанційна освіта – це окремий вид навчання, це філософія, методологія,
психологія навчання та викладання. Необхідно ґрунтовно вивчити, розробити,
постійно вдосконалювати подачу матеріалу, а також засоби допомоги і
самоконтролю. Проте дистанційне/онлайн навчання є безумовною великою
перевагою у час світової пандемії.
Посилання
Beldarrain Y. Distance education trends: in3tegrating new
technologies to foster student interaction and collaboration. Dist
Educ. 2012;27(2):139–53. doi: 10.1080/01587910600789498
Delahunty J. ‘Who am I?’: exploring identity in online discussion
forums. Int J Educ Res. 2012;53:407–20. doi: 10.1016/j.
ijer.2012.05.005
Erichsen EA, Bolliger DU. Towards understanding international
graduate student isolation in traditional and online environments.
Educ Technol Res Dev. 2011;59(3):309–26. doi: 10.1007/s11423-
-9161-6
Kubincova E, Dale VHM, Kerr J. How a MOOC can effectively
facilitate student transitions to an online distance postgraduate
programme. Res Learn Technol [Internet]. 2018[cited 2020 Oct
;26. Available from: https://journal.alt.ac.uk/index.php/rlt/
article/view/2055/pdf_1 doi: 10.25304/rlt.v26.2055
Mckerlich R, Riis M, Anderson T, Eastman B. Student perceptions
of teaching presence, social presence and cognitive presence in a
virtual world. J Online Learn Teach [Internet]. 2011[cited 2020
Oct 16];7(3):324–36. Available from: https://jolt.merlot.org/
vol7no3/mckerlich_0911.htm
Murray JA, Hale F, Dozier M. Use and perceptions of second life
by distance learners: a comparison with other communication
media. Int J E-Learn Dist Educ [Internet]. 2015[cited 2020 Oct
;30(2). Available from: http://www.ijede.ca/index.php/jde/
article/view/922/1586
Peacock S, Murray S, Dean J, Brown D, Girdler S, Mastrominico
B. Exploring tutor and student experiences in online synchronous
learning environments in the performing arts. Creat Educ.
;3(7):1269–80. doi: 10.4236/ce.2012.37186
Pittaway SM. Student and staff engagement: developing an
engagement framework in a faculty of education. Aust J Teach
Educ. 2012;37(4):37–45. doi: 10.14221/ajte.2012v37n4.8
Soria KM, Stubblefield R. Knowing me, knowing you. J
Coll Stud Retent Res Theory Pract. 2015;17:351–72. doi:
1177/1521025115575914
Tett L, Cree VE, Christie H. From further to higher education:
transition as an on-going process. High Educ. 2017;73:389–406.
doi: 10.1007/s10734-016-0101-1
Trujillo G, Tanner KD. Considering the role of affect in learning:
monitoring students’ self-efficacy, sense of belonging, and science
identity. CBE Life Sci Educ. 2014;13(1):6–15. doi: 10.1187/
cbe.13-12-0241
Weller JM, Nestel D, Marshall SD, Brooks PM, Conn JJ.
Simulation in clinical teaching and learning. Med J Aust
[Internet]. 2012[cited 2020 Oct 15];196(9):594. Available from:
https://www.mja.com.au/journal/2012/196/9/simulation-clinicalteaching-and-learning doi: 10.5694/mja10.11474
Williams J, Ritter J, Bullock SM. Understanding the complexity
of becoming a teacher educator: experience, belonging, and
practice within a professional learning community. Stud Teach
Educ. 2012;8(3):245–60. doi: 10.1080/17425964.2012.719130
Abdalova OI, Isakova OYu. Ispol'zovanie tekhnologiy
elektronnogo obucheniya v uchebnom protsesse [The use of
e-learning technologies in the educational process]. Distancionnoe
i virtual'noe obuchenie. 2014;12:50–5. (in Russian)
Halytsia I, Halytsia O. Intelektual'no-konkurentni ihry yak
kreatyvnyi mekhanizm aktyvizatsii pedahohichnoho, naukovoho
ta innovatsiinoho protsesiv [Intellectual-competitive games
as a creative mechanism for activating pedagogical, scientific
and innovative processes]. Vyscha shkola. 2011;1:104–7. (in
Ukrainian)
Lysenko MV. Innovatsiina paradyhma vyshchoi osvity Ukrainy
za umov perekhodu do informatsiinoho suspilstva [Innovative
paradigm of higher education in Ukraine in the transition to the
information society]. [dysertatsiia]. Kyiv; 175 p. (in Ukrainian)
Saukh PYu, redaktor. Innovatsii u vyschii osviti: problemy,
dosvid, perspektyvy [Innovation in higher education: problems,
experience, prospects: monograph]. Zhytomyr; 2011. 444 p. (in
Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 R. E. Bulyk, K. V. Vlasova, M. I. Kryvchanska, O. V. Vlasova, V. L. Voloshyn, V. R. Yosypenko
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».