ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ПАРАЗИТОЛОГІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.20Ключові слова:
дистанційне навчання, інтернет, інформаційні технології, форма навчання, онлайнАнотація
Розвиток системи освіти в сучасних умовах потребує докорінних змін у багатьохнапрямах: інформаційному, методичному, технологічному, організаційному та ін.
У статті проведений огляд літератури щодо переваг та недоліків дистанційної
освіти, а також висвітлюється власний досвід впровадження онлайн технологій у
навчальний процес студентів-медиків.
Метою статті є аналіз особливостей дистанційного навчання і визначення його
переваг та недоліків.
Висновки. Дистанційна/онлайн/електронна освіта вже зайняла одне із провідних
місць у системі вищої освіти багатьох ЗВО, але не в медичних. Перехід до
вимушених дистанційних/електронних методів освіти у 2020 році модернізував всі
етапи викладання медичної освіти. Так, цей надзвичайний час вимагає адаптації
навчальних та контролюючих матеріалів. Звичайно, аудиторні заняття є
незамінними, однак розвиток цифрової сфери створює чудові альтернативні
можливості навчання та розвитку сучасних студентів та майбутніх спеціалістів
під час карантину.
Дистанційна освіта – це окремий вид навчання, це філософія, методологія,
психологія навчання та викладання. Необхідно ґрунтовно вивчити, розробити,
постійно вдосконалювати подачу матеріалу, а також засоби допомоги і
самоконтролю. Проте дистанційне/онлайн навчання є безумовною великою
перевагою у час світової пандемії.
Посилання
Beldarrain Y. Distance education trends: in3tegrating new
technologies to foster student interaction and collaboration. Dist
Educ. 2012;27(2):139–53. doi: 10.1080/01587910600789498
Delahunty J. ‘Who am I?’: exploring identity in online discussion
forums. Int J Educ Res. 2012;53:407–20. doi: 10.1016/j.
ijer.2012.05.005
Erichsen EA, Bolliger DU. Towards understanding international
graduate student isolation in traditional and online environments.
Educ Technol Res Dev. 2011;59(3):309–26. doi: 10.1007/s11423-
-9161-6
Kubincova E, Dale VHM, Kerr J. How a MOOC can effectively
facilitate student transitions to an online distance postgraduate
programme. Res Learn Technol [Internet]. 2018[cited 2020 Oct
;26. Available from: https://journal.alt.ac.uk/index.php/rlt/
article/view/2055/pdf_1 doi: 10.25304/rlt.v26.2055
Mckerlich R, Riis M, Anderson T, Eastman B. Student perceptions
of teaching presence, social presence and cognitive presence in a
virtual world. J Online Learn Teach [Internet]. 2011[cited 2020
Oct 16];7(3):324–36. Available from: https://jolt.merlot.org/
vol7no3/mckerlich_0911.htm
Murray JA, Hale F, Dozier M. Use and perceptions of second life
by distance learners: a comparison with other communication
media. Int J E-Learn Dist Educ [Internet]. 2015[cited 2020 Oct
;30(2). Available from: http://www.ijede.ca/index.php/jde/
article/view/922/1586
Peacock S, Murray S, Dean J, Brown D, Girdler S, Mastrominico
B. Exploring tutor and student experiences in online synchronous
learning environments in the performing arts. Creat Educ.
;3(7):1269–80. doi: 10.4236/ce.2012.37186
Pittaway SM. Student and staff engagement: developing an
engagement framework in a faculty of education. Aust J Teach
Educ. 2012;37(4):37–45. doi: 10.14221/ajte.2012v37n4.8
Soria KM, Stubblefield R. Knowing me, knowing you. J
Coll Stud Retent Res Theory Pract. 2015;17:351–72. doi:
1177/1521025115575914
Tett L, Cree VE, Christie H. From further to higher education:
transition as an on-going process. High Educ. 2017;73:389–406.
doi: 10.1007/s10734-016-0101-1
Trujillo G, Tanner KD. Considering the role of affect in learning:
monitoring students’ self-efficacy, sense of belonging, and science
identity. CBE Life Sci Educ. 2014;13(1):6–15. doi: 10.1187/
cbe.13-12-0241
Weller JM, Nestel D, Marshall SD, Brooks PM, Conn JJ.
Simulation in clinical teaching and learning. Med J Aust
[Internet]. 2012[cited 2020 Oct 15];196(9):594. Available from:
https://www.mja.com.au/journal/2012/196/9/simulation-clinicalteaching-and-learning doi: 10.5694/mja10.11474
Williams J, Ritter J, Bullock SM. Understanding the complexity
of becoming a teacher educator: experience, belonging, and
practice within a professional learning community. Stud Teach
Educ. 2012;8(3):245–60. doi: 10.1080/17425964.2012.719130
Abdalova OI, Isakova OYu. Ispol'zovanie tekhnologiy
elektronnogo obucheniya v uchebnom protsesse [The use of
e-learning technologies in the educational process]. Distancionnoe
i virtual'noe obuchenie. 2014;12:50–5. (in Russian)
Halytsia I, Halytsia O. Intelektual'no-konkurentni ihry yak
kreatyvnyi mekhanizm aktyvizatsii pedahohichnoho, naukovoho
ta innovatsiinoho protsesiv [Intellectual-competitive games
as a creative mechanism for activating pedagogical, scientific
and innovative processes]. Vyscha shkola. 2011;1:104–7. (in
Ukrainian)
Lysenko MV. Innovatsiina paradyhma vyshchoi osvity Ukrainy
za umov perekhodu do informatsiinoho suspilstva [Innovative
paradigm of higher education in Ukraine in the transition to the
information society]. [dysertatsiia]. Kyiv; 175 p. (in Ukrainian)
Saukh PYu, redaktor. Innovatsii u vyschii osviti: problemy,
dosvid, perspektyvy [Innovation in higher education: problems,
experience, prospects: monograph]. Zhytomyr; 2011. 444 p. (in
Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 R. E. Bulyk, K. V. Vlasova, M. I. Kryvchanska, O. V. Vlasova, V. L. Voloshyn, V. R. Yosypenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».