ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ПАРАЗИТОЛОГІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XIX.3.73.2020.26Ключові слова:
медична біологія, медична паразитологія, вища школа, методи навчання, освітаАнотація
Паразитарні інвазії складають вагомий відсоток у загальному рівні захворюваностіта смертності. У зв'язку з цим у практичній діяльності лікаря часто трапляється
проблема паразитарної патології, що зумовлює необхідність підвищення рівня
професійної підготовки лікарів. Необхідним є розширення знань медичних
працівників не тільки про клінічну симптоматику, діагностику та лікування
інвазій, але й про епідеміологічні особливості та життєві цикли паразитів, які
лежать в основі створення методів профілактики паразитозів.
Мета роботи – аналіз особливостей викладання медичної паразитології студентам
першого курсу Вищого державного навчального закладу України «Буковинський
державний медичний університет» з метою удосконалення методів навчання при
підготовці лікарів.
Висновок. Викладання медичної паразитології передбачає лекції, практичні
заняття, самостійну роботу студентів, проведення двох підсумкових модульних
контролів, які включають комп'ютерне тестування, теоретичні питання,
практичні навички. Особливістю вивчення медичної паразитології є використання
великої кількості наочного матеріалу: таблиць, схем, ілюстрацій, фотографій,
мікропрепаратів та музейних експонатів.
Посилання
Agaev FT, Mamedova GA. Sovremennye tekhnologii
elektronnogo obrazovaniya [Modern technologies of e-learning].
Otkrytoe obrazovanie. 2017;21(3):73-9. doi: https://doi.
org/10.21686/1818-4243-2017-3-73-79 (in Russian).
Bak M. Neperervnist' informatsiinoho suprovodu osvity
[Continuity of information support of education]. Vyscha osvita
Ukrainy. 2014;3:50-7. (in Ukrainian).
Vikulina MA, Popova YuA. Pedagogicheskie tekhnologii v
protsesse formirovaniya kompetentsiy obuchayushchikhsya
v vuze [Pedagogical technologies in the process of forming
the competencies of students at the university]. Sovremennye
problemy nauki i obrazovaniya [Internet]. 2015[tsitirovano
Okt 12];6. Dostupno: https://www.science-education.ru/ru/
article/view?id=23036 (in Russian).
Zhunisbekova ZhA, Abramanova NSh, Akimbaev AA,
Kerimbekov MA, Sydykhov BD, Koyshibaeva NI. Ispol'zovanie
aktivnykh metodov obucheniya v obrazovatel'nom protsesse vuza
[The use of active teaching methods in the educational process
of the university]. Mezhdunarodnyy zhurnal eksperimental'nogo
obrazovaniya [Internet]. 2015[tsitirovano 2020 Okt 10];3(Ch
:279-82. Dostupno: https://www.expeducation.ru/ru/article/
view?id=7110 (in Russian).
Ivanova SV. Innovatsii v osviti. Suchasni problemy reformuvannia
systemy vyschoi osvity v aspekti yevrointehratsii Ukrainy
[Innovation in education. Current problems of higher education
reform in Ukraine aspect integration]. Visnyk Cherkas'koho
universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky. 2016;140:43-9. (in
Ukrainian).
Karpenko OO, Kas'kova LF, Khmil' OV, Amosova LI, Chupryna
LF, Makovka IL. Stratehii ta metody navchannia v pidhotovtsi
medychnykh kadriv [Strategies and methods of teaching in the
training of medical personnel]. V: Materialy Vseukr. navch.-nauk.
konf. z mizhnar. uchastiu Osnovni napriamky udoskonalennia
pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh; 2015
Ber 26; Poltava. Poltava; 2015, p. 109-10. (in Ukrainian).
Kremen' VH, redaktor. Natsional'na dopovid' pro stan i
perspektyvy rozvytku osvity v Ukraini. Kiev: Pedahohichna
dumka; 2016. Rozdil 10, Vyscha osvita Ukrainy – transformatsiini
protsesy, stan i perspektyvy rozvytku [Higher education in
Ukraine - transformation processes, state and prospects of
development]; p. 100-8. (in Ukrainian).
Kucher ON. Varianty vklyucheniya distantsionnykh
obrazovatel'nykh tekhnologiya, elektronnogo obucheniya v
uchebnyy protsess vuza [Options for the inclusion of distance
educational technology, e-learning in the educational process of
the university]. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniya
[Internet]. 2017[tsitirovano 2020 Okt 12];5. Dostupno: https://
www.science-education.ru/ru/article/view?id=27008 (in
Russian).
Mal'tseva AN. Sovremennye metody v uchebnom protsesse
meditsinskogo vuza [Modern methods in the educational
process of a medical university]. Sovremennye problemy
nauki i obrazovaniya [Internet]. 2019[tsitirovano 2020 Okt
;4. Dostupno: https://www.science-education.ru/ru/article/
view?id=29040 (in Russian).
Fylenko BM, Roiko NV, Pelypenko LB, Stupanchuk AP,
Proskurnia SA. Rol' mizhdystsyplinarnykh zv’iazkiv ta
innovatsiinykh tekhnolohii u pidhotovtsi studenta-medyka [The
role of interdisciplinary connections and innovative technologies
in the training of medical students]. V: Materialy navch.-nauk.
konf. z mizhnar. uchastiu Innovatsiini tekhnolohii v orhanizatsii
samostiinoi roboty studentiv medychnykh osvitnikh zakladiv;
Ber 23; Poltava. Poltava; 2017, p. 173-4. (in Ukrainian).
Shevchenko V. Suchasni metody ta tekhnolohii navchannia
u vyschii shkoli Ukrainy [Modern methods and technologies
of training in higher school in Ukraine]. European Humanities
Studiesn: Education and Training. 2016;2:389-99. (in Ukrainian).
Shestopaliuk O. Innovatsiini modeli navchannia v diial'nosti
vyschykh navchal'nykh zakladiv [Innovative models of training
in activity of higher educational establishments]. Teoriia i
praktyka upravlinnia sotsial'nymy systemamy. 2013;3:118-24. (in
Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 R. Ye. Bulyk, M. I. Kryvchanska, K. V. Vlasova, V. R. Yosypenko, O. V. Smetaniuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».