DOI: https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.1.68.2019.29

ЕТИКА ТА ДЕОНТОЛОГІЯ У РОБОТІ ЛІКАРЯ-ФТИЗІАТРА В.І. Сливка

V. І. Slivka

Анотація


Порушення правил деонтології у фтизіатрії може призвести до виникнення
психогенних розладів внаслідок неправильних, необережних висловлювань або дій
медичного працівника. Тому дотримання деонтологічних норм лікарями-фтизіатрами мають величезне значення для ефективної діагностики та лікування хворих на
туберкульоз.

Ключові слова


етика; деонтологія; фтизіатрія

Повний текст:

PDF

Посилання


Aharkova AO. Formuvannia profesiino-etychnoi kul'tury

maibutnikh likariv u vyschykh navchal'nykh zakladakh [Formation

of professional and ethical culture of future doctors in higher

educational establishments] [avtoreferat]. Kiev; 2011. 21 p.

Moskalenko VF, redaktor. Aktual'ni pytannia pravovoho

rehuliuvannia suspil'nykh vidnosyn u sferi okhorony zdorov'ia

[Actual issues of legal regulation of public relations in the field of

health care]: navch. posib. (v pytanniakh i vidpovidiakh).

Zhytomyr: Polissia; 2014. 146 p.

Alekseienko AP, Lisovyi VM, redaktory. Sotsial'no-filosofs'ki

ta etychni problemy medytsyny [Socio-philosophical and ethical

problems of medicine]: navch. posib. Kharkiv: Kolehium; 2010.

340 p.

Bazhan TO. Osoblyvosti formuvannia moral'no-etychnykh

pohliadiv u studentiv pry vyvchenni kursu istorii medytsyny

[Features of formation of moral and ethical attitudes of students in

studying the course of medical history]. V: Materialy nauk.-prakt.

konf. Suchasni problemy pidhotovky fakhivtsiv u vyschykh

medychnykh ta farmatsevtychnykh navchal'nykh zakladakh

Ukrainy; 2010 Zhov 26-27; Luhans'k. Luhans'k; 2010, p. 14-5.

Blyumkin VA, Gumnitskiy GN, Tsyrlina TV. Nravstvennoe

vospitanie: filosofsko-eticheskie osnovy [Moral education:

philosophical and ethical foundations]. Voronezh; 1990. 141 p.

Ohnev'iuk VO, Khoruzha LL, Sysoieva SO, Chernukha NM,

Terent'ieva NO. Kompetentnisno zoriientovana osvita: yakisni

vymiry: monohrafiia. Kiev; 2015. Bratko YeM. Kontseptual'ni

zasady seredovyschnoho pidkhodu u vyschii osviti [Conceptual

basis of the environmental approach in higher education]; p. 243-

61.

Bul'buk OI, Boichuk OP, Miziuk LV, Ozhohan ZR, Lokota

YeIu. Osnovy formuvannia zahal'noi kul'tury studentiv vyschykh

medychnykh navchal'nykh zakladiv [Fundamentals of formation

of the general culture of students of higher medical educational

institutions]. Galician Medical Journal. 2009;16(2):69-70.

Vaskes Abanto KhE, Vaskes Abanto AE. Zdravookhranenie

XXI veka: zakon i etika v meditsine [Health of the XXI century: law and ethics in medicine]: monografiya. LAP Lambert Academic Publishing; 2014. 144 p.

Vaskes Abanto KhE, Vaskes Abanto AE. Meditsina i moral'

[Medicine and morality]: monografiya. Kiev: Alfa Reklama; 2015.

160 p.

Verbitskiy AA. Pedagogicheskie tekhnologii kontekstnogo

obucheniya [Pedagogical contextual learning technologies]: nauch.-

metod. posob. 2-e izd. Moscow; 2011. 52 p.

Vedenko BH, Mel'nyk VA, Datsenko VH. Likar - khvoryi,

mezha povedinky (Dumka zvychainykh likariv) [Doctor - Patient,

Limit of Behavior (Opinion of ordinary doctors)]. Novosti

meditsiny i farmatsii [Internet]. 2010[tsytovano 2019 Sich 15];22.

Dostupno: http://www.mif-ua.com/archive/article/15180

Volkova NP. Perekonannia u profesiinii komunikatsii

vykladacha vyschoho navchal'noho zakladu [Persuasion in the

professional communication of a teacher of a higher educational

establishment]. Visnyk Kremenchuts'koho natsional'noho

universytetu imeni Mykhaila Ostrohrads'koho. Seriia

"Pedahohichni nauky". 2015;1:16-23.

Kakhno IV. Determinanty osobystisnoho stanovlennia

studentiv-medykiv na etapi profesiinoho navchannia [Determinants

of the personal formation of medical students at the stage of

professional training]. Problemy suchasnoi psykholohii.

2010;8:418-9.

Lesovoy V, Alekseenko A. Dukhovnye orientiry vospitaniya

budushchego vracha [Spiritual guidelines for the education of the

future doctor]. Novyi kolehium. 2012;3:3-7.

Lozyns'ka L. Problema tolerantnosti u konteksti

tsinnisnoho samovyznachennia studentiv-medykiv [The problem

of tolerance in the context of the value self-determination of

medical students]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity.

2012;1:179-88.

Lodatko YeO. Modeliuvannia pedahohichnykh system i

protsesiv [Modeling of pedagogical systems and processes]:

monohrafiia. Slov'ians'k; 2010. 148 p.

Maksymenko SD, Filonenko MM. Pedahohika vyschoi

medychnoi osvity [Pedagogy of higher medical education]:

pidruchnyk. Kiev: Tsentr uchbovoi literatury; 2014. 288 p.

Nikitskiy MV. Edinoe vospitatel'noe prostranstvo:

munitsipal'nyy uroven' [Common educational space: municipal

level]. Narodnoe obrazovanie. 2010;1: 227-30.

Yusef YuV. Formuvannia komunikatyvnoi kul'tury

maibutnikh likariv u protsesi vyvchennia humanitarnykh

dystsyplin [Formation of communicative culture of future

physicians in the process of studying humanitarian disciplines] [автореферат]. Kiev; 2014. 18 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Агаркова АО. Формування професійно-етичної культури
майбутніх лікарів у вищих навчальних закладах [автореферат].
Київ; 2011. 21 с.

Москаленко ВФ, редактор. Актуальні питання правового
регулювання суспільних відносин у сфері охорони здоров'я:
навч. посіб. (в питаннях і відповідях). Житомир: Полісся; 2014.
146 с.

Алексеєнко АП, Лісовий ВМ, редактори. Соціально-філософські та етичні проблеми медицини: навч. посіб. Харків: Колегіум; 2010. 340 с.

Бажан ТО. Особливості формування морально-етичних
поглядів у студентів при вивченні курсу історії медицини. В:
Матеріали наук.-практ. конф. Сучасні проблеми підготовки
фахівців у вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах України; 2010 Жов 26-27; Луганськ. Луганськ; 2010, с.
14-5.

Блюмкин ВА, Гумницкий ГН, Цырлина ТВ. Нравственное
воспитание: философско-этические основы. Воронеж; 1990.
141 с.

Огнев'юк ВО, Хоружа ЛЛ, Сисоєва СО, Чернуха НМ, Терентьєва НО. Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри: монографія. Київ; 2015. Братко ЄМ. Концептуальні засади
середовищного підходу у вищій освіті; с. 243-61.

Бульбук ОІ, Бойчук ОП, Мізюк ЛВ, Ожоган ЗР, Локота
ЄЮ. Основи формування загальної культури студентів вищих
медичних навчальних закладів. Галицький лікарський вісник.
2009;16(2):69-70.

Васкес Абанто ХЭ, Васкес Абанто АЭ. Здравоохранение
XXI века: закон и этика в медицине: монография. LAP Lambert
Academic Publishing; 2014. 144 с.

Васкес Абанто ХЭ, Васкес Абанто АЭ. Медицина и мораль: монография. Киев: Алфа Реклама; 2015. 160 с.

Вербицкий АА. Педагогические технологии контекстного обучения: науч.-метод. пособ. 2-е изд. Москва; 2011. 52 с.

Веденко БГ, Мельник ВА, Даценко ВГ. Лікар - хворий,
межа поведінки (Думка звичайних лікарів). Новости медицины и
фармации [Інтернет]. 2010[цитовано 2019 Січ 15];22. Доступно: http://www.mif-ua.com/archive/article/15180

Волкова НП. Переконання у професійній комунікації викладача вищого навчального закладу. Вісник Кременчуцького
національного університету імені Михайла Остроградського.
Серія "Педагогічні науки". 2015;1:16-23.

Кахно ІВ. Детермінанти особистісного становлення студентів-медиків на етапі професійного навчання. Проблеми сучасної психології. 2010;8:418-9.

Лесовой В, Алексеенко А. Духовные ориентиры воспитания будущего врача. Новий колегіум. 2012;3:3-7.

Лозинська Л. Проблема толерантності у контексті
ціннісного самовизначення студентів-медиків. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2012;1:179-88.

Лодатко ЄО. Моделювання педагогічних систем і процесів: монографія. Слов'янськ; 2010. 148 с.

Максименко СД, Філоненко ММ. Педагогіка вищої медичної освіти: підручник. Київ: Центр учбової літератури; 2014.
288 с.

Никитский МВ. Единое воспитательное пространство:
муниципальный уровень. Народное образование. 2010;1: 227-
30.

Юсеф ЮВ. Формування комунікативної культури майбутніх лікарів у процесі вивчення гуманітарних дисциплін [автореферат]. Київ; 2014. 18 с.





© Clinical & Experimental Pathology, 2004-2019
When you copy an active link to the material is required
ISSN 2521-1153 (Online)
ISSN 1727-4338 (Print)
tel./fax +38(0372)553754