ВИКЛАДАННЯ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ТА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ СТУДЕНТАМІНОЗЕМЦЯМ В ДИСТАНЦІЙНИХ УМОВАХ: ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ

Автор(и)

  • Т.І. Гаргула

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XX.1.75.2021.15

Ключові слова:

клінічна анатомія та оперативна хірургія, дистанційне навчання, інтерактивні методи навчання

Анотація

Впровадження дистанційної форми навчання у медичних закладах вищої освіти в
умовах пандемії призвело до перебудови навчального процесу з використанням нових
методів навчання, інформаційно-комунікаційних технологій (он-лайн платформ,
програм для відеозв’язку). У системі підготовки кваліфікованого лікаря клінічна
анатомія та оперативна хірургія займає провідне місце, оскільки розвиває клінічне
мислення, стимулює до командної роботи та є базою для подальшого вивчення
хірургії.
Мета роботи – висвітлення переваг і недоліків викладання клінічної анатомії та
оперативної хірургії іноземним студентам в умовах дистанційного навчання та
шляхи його удосконалення.
Висновки. Вивчення клінічної анатомії та оперативної хірургії іноземними
студентами в умовах дистанційного навчання має як низку переваги, так і
недоліки, порівняно з традиційною формою. Використання он-лайн платформи
Moodle (з навчальними матеріалами) та сервісу Microsoft Teams дало можливість
проводити відеолекцї, семінарські заняття в режимі он-лайн із використанням
інтерактивних методів навчання, які сприяють підвищенню мотивації та
самостійності в іноземних студентів. “Віртуальне” проведення оперативних
втручань при використанні інтерактивного методу – ділової гри дає змогу
не лише вивчити етапи проведення операцій, а й закріпити алгоритм дій при
різних обставинах. Застосування у навчальному процесі технологій віртуальної
і доповненої реальності покращує засвоєння клінічної анатомії, дає можливість
вдосконалити її хірургічну складову, що є особливо важливим у період відсутності
можливості проведення навчальних операцій.

Посилання

Al Samaraee A. The impact of the COVID-19 pandemic on

medical education. Br J Hosp Med (Lond). 2020;81(7):1-4. doi:

https://doi.org/10.12968/hmed.2020.0191

Goldhamer ME, Pusic MV, T Co JP, Weinstein DF. Can Covid

Catalyze an Educational Transformation? Competency-Based

Advancement in a Crisis. N Engl J Med. 2020;383(11):1003-5.

doi: https://doi.org/10.1056/nejmp2018570

Skrypnyk IM, Maslova GS, Prykhodko NP, Gopko OF,

Shaposhnyk OA. Vykorystannia dystantsiinykh metodiv

navchannia v medychnii osviti [Using of distance education

methods in medical education]. Problems of uninterrupted

medical training and science. 2020;3(39):29‒32. https://doi.

org/10.31071/promedosvity2020.03.029 (in Ukrainian)

Lisachenko OD, Yeroshenko GA, Bilash VP, Pelipenko LB,

Shevchenko KV. Dystantsiine navchannia na kafedrakh

morfolohichnoho profiliu v umovakh karantynu. Perevahy ta

nedoliky [Distance learning at the departments of morphological

profile in quarantine conditions. Advantages and disadvantages].

Bulletin of problems biology and medicine. 2020;(3):188-91. doi:

29254/2077-4214-2020-3-157-188-191 (in Ukrainian)

Letiaho HV, Chernuskyi VG, Vodolazhskyi ML, Govalenkova

OL. Medychna osvita dystantsiino v rozrizi suchasnykh umov

[Online medical education under modern conditions]. Problems

of uninterrupted medical training and science. 2020;(3):24-

doi: https://doi.org/10.31071/promedosvity2020.03.024 (in

Ukrainian)

Shekhovtseva TG, Dolinna MО. Interaktyvni metody navchannia

yak osnova motyvatsii studentiv v umovakh suchasnoho

pedahohichnoho protsesu [Interactive teaching technologies as a

way to boost students’ motivation through the learning]. Actual

Problems of the Modern Medicine. 2019;19(1):105-8. doi: https://

doi.org/10.31718/2077-1096.19.1.105 (in Ukrainian)

Filonenko MM. Metodyka vykladannia u vyschii medychnii

shkoli na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Methods of

teaching in higher medical school on the basis of the competence

approach]. Kiev; 2016. 88 p. (in Ukrainian)

Azera SA, Azer S. 3D Anatomy Models and Impact on Learning:

A Review of the Quality of the Literature. Health Professions

Education. 2016;2(2):80–98. doi: https://doi.org/10.1016/j.

hpe.2016.05.002

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-31

Номер

Розділ

Статті