ЛІНГВОДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ЗАСТОСУВАННЯ АНГЛОМОВНОГО МУЛЬТИМЕДІЙНОГО КОНТЕНТУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • V.V. Бебих
  • Г.М. Лапа

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXI.3.81.2022.12

Ключові слова:

дистанційне навчання, комп’ютерні технології, англійська мова, мультимедійні технології, іншомовна компетенція

Анотація

Мета роботи – обгрунтувати методичні принципи та базові компоненти моделі
викладання англійської мови в умовах дистанційного навчання.
Матеріали та методи. Дослідження включає модель організації дистанційного
навчання, якапередбачає застосування комп’ютерної технологіїяк основи навчання
та використання медіаосвітніх технологій в якості мультимедійного контенту
як інтегрованого компонента комплексно-методичного забезпечення вивчення
англійської мови, зокрема процесу формування англомовних мовленнєвих навичок
і вмінь. У дослідженні використано метод формального аналізу, структурний
та порівняльний методи.
Результати. Обгрунтовано систему педагогічних умов дистанційного навчання
англійської мови як комплексу застосування комп’ютерної та мультимедійних
технологій. Окреслено методичні принципи та базові компоненти моделі навчання.
Визначено функції комп’ютерної технології, мультимедійного забезпечення,
завдання для викладача та можливості студента.
Висновки.Ефективністьвикористаннязазначенихтехнологійнавчанняобумовлена
конкретними завданнями вивчення дисципліни та доцільністю їх використання для
забезпечення реалізації підтримуючих функцій, основними серед яких є:
1. Детермінація ступеня управління навчальною діяльністю студента викладачем
на всіх рівнях.

2. Детермінація ступеня управління своєю навчальною діяльністю самим студентом.
3. Статистичний аналіз результатів навчальної діяльності, який забезпечує
уникнення суб’єктивізму оцінювання.
4. Опосередковане керівництво самостійною навчальною діяльністю, яке запобігає
психологічній напрузі.
5. Забезпечення системи зворотного зв’язку.
6. Забезпечення самоконтролю.
7. Оперативність обробки результатів засвоєння навчальної інформації.

Посилання

Borzenko O. P. Osoblyvosti orhanizatsii dystantsiinoho navchannia

v Ukraini [Peculiarities of distance learning organization in

Ukraine]. Naukovyi visnyk Pivdennoukrains’koho natsional’noho

pedahohichnoho universytetu im. KD. Ushyns’koho. Pedahohichni

nauky. 2011;3-4:13-20.

Ekmekçi E. Distance- education in foreign language teaching:

evaluations from the perspectives of freshman students. Procedia –

Social and Behavioral Sciences. 2015;176:390-7. doi: 10.1016/j.

sbspro.2015.01.487

Kukharenko VM, Bondarenko VV, redaktory. Ekstrene dystantsiine

navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine].

Kharkiv: Mis’ka drukarnia; 2020. 409 p.

Latyhina AH, Bohatyr’ova KV. Vykorystannia dystantsiinykh

osvitnikh tekhnolohii u vykladanni inozemnykh mov [The use of

distance educational technologies in teaching foreign languages].

Kyiv; 2022. 98 p.

Maliarchuk OV. Dystantsiine navchannia v systemi vyschoi

humanitarnoi osvity Spoluchenykh Shtativ Ameryky [avtoreferat]

[Distance learning in the system of higher humanitarian education

of the United States of America [abstract]. Zhytomyr; 2010. 20 p.

Soroko NV. Dydaktychni funktsii informatsiinykh i

komunikatsiinykh tekhnolohii u profesiinii diial’nosti vchytelia

slovesnyka [Didactic functions of information and communication

technologies in the professional activity of a lexicographer].

Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. 2008;1:45.

Havrylenko KM. Foreign language teaching in the system

of distance education. Naukovyi chasopys Natsional’noho

pedahohichnoho universytetu imeni MP. Drahomanova. Seriia

Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. 2020:78:53-6. doi:

31392/NPU-nc.series5.2020.78.11

Kravchyna T. Distance learning in teaching english: advantages

and disadvantages. Open educational e-environment of modern

University. 2021;11:71-9. doi: 10.28925/2414-0325.2021.116

Boyadzhieva E. Theory and Practice in Foreign Language

Teaching – Past and Present. Journal of Modern Education Review.

;4(10):776-88.

Frolova N. Electronic means of foreign language learning in the

system of higher education. Educational Research and Reviews.

;12(3):116-9. doi: 10.5897/ERR2016.3062

Campbell C, Duncan G. From Theory to Practice: General Trends

in Foreign Language Teaching Methodology and Their Influence

on Language Assessment. Language and Linguistics Compass.

;1(6):592-611. doi: 10.1111/j.1749-818X.2007.00032.x

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-10

Номер

Розділ

Статті