ЗОВНІШНІ ТА ВНУТРІШНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ У ПЕРІОД ПОШИРЕННЯ КОРОНОВІРУСНОЇ ХВОРОБИ (COVID-19)

Автор(и)

  • С.Д. Савка
  • І.Г. Савка
  • Н.С. Карвацька

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXI.4.82.2022.12

Ключові слова:

психологічна адаптація, іноземні студенти, навчання, Covid-19

Анотація

Мета роботи – дослідити внутрішні та зовнішні детермінанти психологічної
адаптації іноземних студентів в умовах карантину, спричиненого Covid-19.
Матеріали та методи. Нами обстежено 220 іноземних студентів, які навчаються
на 1-3 курсах Буковинського державного медичного університету. Опитування
проводили анонімно за допомогою анкети-опитувальника, яка включала загальні
дані (вік, стать, місце проживання, кількість членів і характер відносин у сім’ї)
та 67 запитань щодо адаптації до університету, на кожне з яких обстежуваний
мав надати позитивну чи негативну відповідь. Психологічну адаптацію студентівіноземців до навчання у закладі вищої медичної освіти під час пандемії COVID-19
вивчали з використанням опитувальника адаптації студентів до коледжу (SACQ)
розробленого Baker and Siryk (1989, 1994) з авторськими змінами та модифікаціями.
Розподіл студентів залежно від країни, з якої вони прибули на навчання, був таким:
біля 85% – вихідці з Індії, 4% – з Гани, решта 11% – з інших країн Азії, Європи,
Африки та США.
Результати. В умовах пандемії Covid 19 запроваджена змішана форма навчання
з використанням дистанційних освітніх технологій, що впливає на психологічну
адаптацію іноземних студентів. Рівень психологічної адаптації в таких умовах
навчання залишається на високому рівні у 55,01% обстежуваних, середньому
та низькому рівнях – у 25,02% та 19,97% обстежуваних відповідно. Високий рівень
фізичної адаптації визначено у 57,26%, середній – у 28,18% та низький – у 14,56%.
Більша частина студентів – 77,73% демонструвала високий рівень адаптації
до навчання в БДМУ. Дослідження кореляційних зв’язків між психологічною
та фізичною адаптацією і пристосуванням до навчання в університеті вказує
на прямий зв’язок середньої сили між психологічною адаптацією та загальним
пристосуванням до навчання (r=0,57, p≤0,05) та адаптацією до навчання в нашому
освітньому закладі (r=0,50, p≤0,05).
Висновки. Психологічна адаптація є важливою складовою, яка покращує процес
оволодіння іноземними студентами фаховими компетентностями в закладах вищої
медичної освіти. Психологічна та фізичнаадаптації зберігаються на досить високому
рівнях у переважної кількості здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних
громадян в умовах змішаної форми навчання під час пандемії, спричиненої Covid-19.

Посилання

Dutt A. With lack of clarity from NMC, students back from

Ukraine depend on online classes. The Indian Express [Internet].

[cited 2023 Jan 27]. Available from: https://indianexpress.

com/article/education/with-lack-of-clarity-from-nmc-studentsback-from-ukraine- depend-on-online- classes-8006222/

Rodriguez RM, Medak AJ, Baumann BM, Lim S, Chinnock B,

Frazier R, et al. Academic emergency medicine physicians’ anxiety

levels, stressors, and potential mitigation measures during the

acceleration phase of the COVID-19 pandemic. Acad Emerg Med.

;27(8):700-7. doi: 10.1111/acem.14065

Elhadi M, Buzreg A, Bouhuwaish A, Khaled A, Alhadi A, Msherghi

A, et al. Psychological impact of the Civil War and COVID-19 on

Libyan medical students: A cross- sectional study. Front Psychol

[Internet]. 2020[cited 2023 Jan 29];11:570435. Available from:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7649391/pdf/

fpsyg-11-570435.pdf doi: 10.3389/fpsyg.2020.570435

Sarkar MA, Ozair A. Anxiety, uncertainty, and resilience of

medical students worldwide during the COVID-19 pandemic.

InTech Open; 2021. Available from: https://www.intechopen.com/

chapters/77680 doi: 10.5772/intechopen.99226

Bilotserkovets M, Fomenko T, Gubina O, Berestok O, Shcherbyna

Y, Krekoten O. Multifaceted Problems of Intercultural Adaptation:

A Case Study of Chinese Students in Ukraine. BRAIN.

Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience.

;11(1):178-88. doi: 10.18662/brain/11.1/22

Baker RW, Siryk B. Measuring adjustment to college.

Journal of Counseling Psychology. 1984;31(2):179-89. doi:

1037/0022-0167.31.2.179

Al- Rabiaah A, Temsah MH, Al- Eyadhy AA, Hasan GM, Al- Zamil

F, Al- Subaie S, et al. Middle East respiratory syndrome- Corona

virus (MERS-CoV) associated stress among medical students

at a university teaching hospital in Saudi Arabia. J Infect Public

Health. 2020;13(5):687-91. doi: 10.1016/jph.2020.01.005

Stokes DC. Senior medical students in the COVID-19 response: an

opportunity to be proactive. Acad Emerg Med. 2020;27(4):343-5.

doi: 10.1111/acem 13972

Harries AJ, Lee C, Jones L, Rodriguez RM, Davis JA, BoysenOsborn M, et al. Effects of the COVID-19 pandemic on medical

students: A multicenter quantitative study. BMC Med Educ

[Internet]. 2021[cited 2023 Jan 27];21(1):14. Available from:

https://bmcmededuc.biomedcentral.com/articles/10.1186/

s12909-020-02462-1 doi: 10.1186/s12909-020-02462-1

Bansal VV, Ozair A. Learning to practice medicine during COVID-19

and mucormycosis epidemics: An intern perspective from India. IJS

Short Reports [Internet]. 2021[cited 2023 Jan 29];6(4): e27. Available

from: https://journals.lww.com/ijsshortreports/Fulltext/2021/10010/

Learning_to_practice_medicine_during_COVID_19_and.1.aspx

doi: 10.1097/SR9.0000000000000027

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті