ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПАТОМОРФОЛОГІЇ ТА СЕКЦІЙНОГО КУРСУ ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • О.В. Гарвасюк
  • С.В. Наместюк

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXI.4.82.2022.13

Ключові слова:

технологія візуалізації, педагогічний процес, практичне заняття, патоморфологія

Анотація

Технологія візуалізації навчальної інформації – система, яка містить комплекс
навчальнихзнань,візуальніспособиїхньогопредставлення,візуально-технічнізасоби
передачі інформації, психологічні прийоми використання та розвитку візуального
мислення у процесі навчання. Технологія візуалізації забезпечує відображення
ключових елементів змісту навчального матеріалу. Методології скрайбінгу (англ.
«scribe» в розумінні «drive a pen» –водити ручкою), застосування вебквестів під час
роботи з макропрепаратами при підготовці до підсумкового модульного контролю
№ 2 з предмета «Патоморфологія» та застосування ментальних карт ефективно
зарекомендували себе в умовах дистанційного навчання. У статті порушуються
питаннящодоособливостейвикладанняпредмета«Патоморфологія»тасекційного
курсу іноземним студентам в умовах дистанційного навчання та в контексті
належної підготовки до Єдиного державного кваліфікаційного іспиту Крок-1,
обговорюється питання ефективності практичного заняття в цілому.
Мета роботи – здійснити аналіз особливостей викладання предмета
«Патоморфологія» та секційного курсу іноземним студентам в умовах
дистанційного навчання і визначити подальші перспективи.
Висновки. Застосування сучасних технологій викладання надасть змогу
удосконалити процес засвоєння навчального матеріалу з дисципліни, підвищити
ефективність та якість навчання сучасного студента. Майстерно використані
комп’ютерні технологіїповиннідопомогти розвиткутворчихздібностей студента,
розвивати клінічне мислення та сприяти кращому запам’ятовуванню матеріалу.

Посилання

Nikolaiev IV. Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia

tekhnolohii dystantsiinoi osvity u navchal’nyi protses [Problems

and prospects of introduction of distance education technologies

in the educational process]. Biznes Inform. 2015;5:46-51.

(in Ukrainian)

Kolesnik YM, Avramenko MO, Morhuntsova SA, Ryzhov

OA. Dosvid vprovadzhennia onlain- tekhnolohii u systemu

pidhotovky fakhivtsiv haluzi znan’ 22 «Okhorona zdorov’ia»

[The experience of introducing online technologies into the

system of training specialties in the field of knowledge 22 «Health

protection»]. Medical Education. 2018;2:69-73. doi: 10.11603/

me.2414-5998.2018.2.8962 (in Ukrainian)

Suárez- Escudero JC, Posada- Jurado MC, Bedoya-Muñoz LJ,

Urbina- Sánchez AJ, Ferreira-Morales JL, Bohórquez- Gutiérrez

CA. Teaching and learning anatomy. Pedagogical methods,

history, the present and tendencies. Acta Médica Colombiana.

;45(4):1-7. doi: 10.36104/amc.2020.1898

Ushkalenko IM, Zelins’ka Yu V. Dystantsiina forma navchannia u

vyschykh navchal’nykh zakladakh Ukrainy ta inshykh krain svitu

[Distance learning in higher education institutions of Ukraine and

other countries]. Efektyvna ekonomika [Internet]. 2018[tsytovano

Ser 07];4. Dostupno: http://www.economy.nayka.com.ua/

pdf/4_2018/63.pdf (in Ukrainian)

Biktimirov VV, Vernyhorods’kyi SV. Rol’ patolohichnoi anatomii

v systemi suchasnoi medychnoi osvity [The role of pathological

anatomy in the system of modern medical education]. Visnyk

Vinnyts’koho natsional’noho medychnoho universytetu.

;10(2):574-5. (in Ukrainian)

Stergiou N, Georgoulakis G, Margari N, Aninos D, Stamataki M,

Stergiou E, et al. Using a web-based system for the continuous

distance education in cytopathology. Int J Med Inform.

;78(12):827-38. doi: 10.1016/j.ijmedinf.2009.08.007

Bodnar YaIa, Mykolenko AZ, Voloshyn VD, Holovata TK,

Datsko TV, Franchuk VV, ta in. Vprovadzhennia innovatsiinykh

tekhnolohii ta perspektyvy rozvytku kafedry patolohichnoi

anatomii v umovakh modernizatsii i reformuvannia vyschoi

medychnoi osvity [Introduction of innovative technologies and

prospects of development of the Department of Pathological

Anatomy in the conditions of modernization and reform of higher

medical education]. Medical Education. 2012;1:155-7. doi:

11603/me.v0i1.1159 (in Ukrainian)

Babenko VI, Sovhyria SM, Vynnyk NI, Nikolenko DIe, Fylenko

BM, Roiko NV. Navchal’no-metodychne ta material’notekhnichne zabezpechennia osvitn’oho protsesu pry vyvchenni

patomorfolohii [Educational- methodical and materialtechnical support of the educational process in the study of

pathomorphology]. V: Materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt.

konf. v onlain- rezhymi za dopomohoiu systemy Microsoft Teams

Aktual’ni pytannia vyschoi medychnoi (farmatsevtychnoi)

osvity: vyklyky s’ohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia;

Tra 20-21; Ternopil’. Ternopil’: Ukrmedknyha; 2021, p.

-8. (in Ukrainian)

Korshunova OV, Huschyna NI, Vasylashko IP, Patrykeieva OO.

STEM-osvita. Profesiinyi rozvytok pedahoha [STEM education.

Professional development of a teacher]. Kyiv: Osvita; 2018. 80 p.

(in Ukrainian)

Churpiy IK, Golod NR, Yaniv OV, Tudosy VG, Kuravska

YuS, Fedorivska LP, et al. Analiz osoblyvostei dystantsiinoho

navchannia ta mozhlyvist’ yoho povnotsinnoi intehratsii

u navchal’nyi protses Analiz osoblyvostei dystantsiinoho

navchannia ta mozhlyvist’ yoho povnotsinnoi intehratsii u

navchal’nyi protses [Analysis of the distance learning features

and the possibility of its full integration into the learning process].

Art of Medicine. 2020;4:135-9 doi: 10.21802/artm.2020.4.16.135

(in Ukrainian)

Sydorenko TM, Pet’kun SM, Novak OM. Dystantsiina osvita:

problemy ta perspektyvy [Distance education: problems

and prospects]. Innovatsiina pedahohika. 2021;35:45-8. doi:

32843/2663-6085/2021/35.8 (in Ukrainian)

Saverino D, Marcenaro E, Zarcone D. Teaching histology and

anatomy online during the COVID-19 pandemic. Clin Anat.

;35:129-34. doi: 10.1002/ca.23806

Lisetska IS. Dystantsiina forma navchannia studentiv–medykiv

yak vyklyk s’ohodennia [Distance form of learning medical

students as a challenge of today]. Modern Pediatrics. Ukraine.

;7:81-6. doi: 10.15574/SP.2020.111.81 (in Ukrainian)

Sahan NT, Zaiats’ LM, Zhurakivs’ka OIa, Antymys OV, Dutchak

UM, Mis’kiv VA. Dystantsiine navchannia v medychnomu vuzi –

realii s’ohodennia [Distance learning in medical higher education

institutions – realities of today]. Innovatsiina pedahohika.

;1(31):153-6. doi: 10.32843/2663-6085/2021/31-1.32

(in Ukrainian)

Selvaraj A, Radhin V, Ka N, Benson N, AJ Mathew. Effect of

pandemic based online education on teaching and learning system.

Int J Educ Dev [Internet]. 2021[cited 2022 Aug 07];85:102444.

Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/

PMC8426326/pdf/main.pdf doi: 10.1016/j.ijedudev.2021.102444

Avdieiev OV. Vykorystannia dystantsiinoi systemy MOODLE

dlia optymizatsii navchal’noho protsesu u vyschii shkoli [Using

the remote system MOODLE for optimization ofeducational

process in higher school]. Medical Education. 2015;1:6-8. doi:

11603/me.v0i1.4156 (in Ukrainian)

Darici D, Reissner C, Brockhaus J, Missler M. Implementation

of a fully digital histology course in the anatomical teaching

curriculum during COVID-19 pandemic. Ann Anat.

;236:151718. doi: 10.1016/j.aanat.2021.151718

Markovs’kyi VD, Tumanovs’kyi VO, redaktory. Patomorfolohiia

[Pathomorphology]. Kyiv: Medytsyna; 2015. 936 p. (in Ukrainian)

Memon I, Feroz Z, Alkushi A, Qamar N, Ismail F. Switching from

face-to-face to an online teaching strategy: how anatomy and

physiology teaching transformed post- COVID-19 for a university

preprofessional program. Adv Physiol Educ. 2021;45(3):481-5.

doi: 10.1152/advan.00233.2020

Prabhath S, DSouza A, Pandey AK, Pandey AK, Prasanna LC.

Changing paradigms in anatomy teaching-learning during

a pandemic: Modification of curricular delivery based on student

perspectives. Journal of Taibah University

Medical Sciences. 2022;17(3):488-97. doi: 10.1016/j.

jtumed.2021.10.014

Mohan H. Textbook of Pathology. 7th ed. Jaypee Brothers

Medical Pub; 2014. 954 p.

Zhu ZT, Yu MH, Riezebos P. A research framework of smart

education. Smart Learning Environments [Internet]. 2016[cited

Jun 05];3:4. Available from: https://slejournal.springeropen.

com/track/pdf/10.1186/s40561-016-0026-2.pdf doi: 10.1186/

s40561-016-0026-2

Brieger E, ArghodeV, McLean G. Connecting theory and

practice: reviewing six learning theories to inform online

instruction. European Journal of Training and Development.

;44(4-5):321-39. doi: 10.1108/EJTD-07-2019-0116

Scalese RJ, Obeso VT, Issenberg SB. Simulation technology for

skills training and competency assessment in medical education.

J Gen Intern Med. 2008;23(Suppl 1):46-9. doi: 10.1007/

s11606-007-0283-4

Malovanyi Yu. Dystantsiine navchannia: realii i perspektyvy

[Distance learning: realities and prospects]. Visnyk Natsional’noi

akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. 2020;2(1):1-3. doi: 10.3

/2707-305X-2020-2-1-10-1 (in Ukrainian)

Kukharenko VM, Bondarenko VV, redaktory. Ekstrene

dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance

learning in Ukraine]. Kharkiv: Mis’ka drukarnia; 2020. 409 p.

(in Ukrainian)

Kublakov AO. Innovatsiini ta dystantsiini tekhnolohii dlia

abituriientiv inozemtsiv [Innovative and remote technologies

for foreign entrants]. V: Materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar.

uchastiu Aktual’ni pytannia pidvyschennia yakosti osvitn’oho

protsesu; 2020 Ver 18; Ivano- Frankivs’k; Ivano- Frankivs’k;

, p. 19. (in Ukrainian)

Knyazevych- Chorna TV, Kindrativ EO, Andriyiv AV,

Zhurakivska OYa, Antimys OV. Osoblyvosti dystantsiinoho

navchannia inozemnykh studentiv medykiv pid chas karantynu

[Features of distance learning for foreign medical students during

quarantine]. Art of Medicine. 2021;2:150-4. doi: 10.21802/

artm.2021.2.18.150 (in Ukrainian)

Hryhoryshyn PM, Makhrova YeH, Khodorovs’kyi VM.

Dystantsiini tekhnolohii navchannia: dosiahnennia, problemy

ta perspektyvy rozvytku [Distance learning technologies:

achievements, problems and prospects of development].

Bulletin of Problems in Biology and Medicine. 2013;2:68-72.

(in Ukrainian)

Sivarajah RT, Curci NE, Johnson EM, Lam DL, Lee JT, Richardson

ML. A review of innovative teaching methods. Special report.

;26(1):101-13. doi: 10.1016/j. acra.2018.03.025

Maurice- Ventouris M, Moran HRM, Alharbi M, Ahn BT,

Harley JM, Lachapelle KJ. The study of visuospatial abilities in

trainees: A scoping review and proposed model. Surg Open Sci.

;5:25-33. doi: 10.1016/j.sopen.2021.05.001

Fenderson BA, Frisby A. Distance learning programs for

pathology education. Pathology Education. 2000;25(1):25-34.

Kulish NM, Vlad HI, Reshetilova NB, Slukhens’ka RV. Spetsyfika

zastosuvannia formy vymushenoho dystantsiinoho navchannia

u medychnykh vyschykh navchal’nykh zakladakh [Specifics of

application of the form of compulsory distance learning in medical

higher educational institutions]. Pedahohika. 2022;81:209-11.

doi: 10.32840/1992-5786.2022.81.39 (in Ukrainian)

Costley J. Lange CH. Video lectures in e-learning: Effects

of viewership and media diversity on learning, satisfaction,

engagement, interest, and future behavioral intention. Interactive

Technology and Smart Education. 2017;14(1):14-30. doi:

1108/ITSE-08-2016-0025

Alinier G. A typology of educationally focused medical

simulation tools. Med Teach. 2007;29(8): e243-50. doi:

1080/01421590701551185

Krokhmal’na H. Lektsiia yak funktsional’nyi element suchasnoi

naukovo- pedahohichnoi komunikatsii (vymohy, osoblyvosti

i perspektyvy) [Lecture as a functional element of modern

scientific and pedagogical communication (requirements,

features and prospects)]. Visnyk L’vivs’koho universytetu. Seriia

pedahohichna. 2018;33:126-34. doi: 10.30970/vpe.2018.33.9962

(in Ukrainian)

Romanovs’kyi OH, Kvasnyk OV, Moroz VM, Pidbuts’ka

NV, Reznik SM, Cherkashyn AI, ta in. Faktory rozvytku ta

napriamy vdoskonalennia dystantsiinoi formy navchannia v

systemi vyschoi osvity Ukrainy [Factors of development and

directions of improvement of distance learning in the system of

higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby

navchannia. 2019;74(6):20-42. doi: 10.33407/itlt.v74i6.3185

(in Ukrainian)

Sysoieva SO, Osadcha KP. Stan, tekhnolohii ta perspektyvy

dystantsiinoho navchannia u vyschii osviti Ukrainy [Status,

technologies and prospects of distance learning in higher

education in Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby

navchannia. 2019;70(2):271-84. doi: 10.33407/itlt.v70i2.2907

(in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-02

Номер

Розділ

Статті