ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ПАТОМОРФОЛОГІЇ ТА СЕКЦІЙНОГО КУРСУ ІНОЗЕМНИМ СТУДЕНТАМ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXI.4.82.2022.13Ключові слова:
технологія візуалізації, педагогічний процес, практичне заняття, патоморфологіяАнотація
Технологія візуалізації навчальної інформації – система, яка містить комплекс
навчальнихзнань,візуальніспособиїхньогопредставлення,візуально-технічнізасоби
передачі інформації, психологічні прийоми використання та розвитку візуального
мислення у процесі навчання. Технологія візуалізації забезпечує відображення
ключових елементів змісту навчального матеріалу. Методології скрайбінгу (англ.
«scribe» в розумінні «drive a pen» –водити ручкою), застосування вебквестів під час
роботи з макропрепаратами при підготовці до підсумкового модульного контролю
№ 2 з предмета «Патоморфологія» та застосування ментальних карт ефективно
зарекомендували себе в умовах дистанційного навчання. У статті порушуються
питаннящодоособливостейвикладанняпредмета«Патоморфологія»тасекційного
курсу іноземним студентам в умовах дистанційного навчання та в контексті
належної підготовки до Єдиного державного кваліфікаційного іспиту Крок-1,
обговорюється питання ефективності практичного заняття в цілому.
Мета роботи – здійснити аналіз особливостей викладання предмета
«Патоморфологія» та секційного курсу іноземним студентам в умовах
дистанційного навчання і визначити подальші перспективи.
Висновки. Застосування сучасних технологій викладання надасть змогу
удосконалити процес засвоєння навчального матеріалу з дисципліни, підвищити
ефективність та якість навчання сучасного студента. Майстерно використані
комп’ютерні технологіїповиннідопомогти розвиткутворчихздібностей студента,
розвивати клінічне мислення та сприяти кращому запам’ятовуванню матеріалу.
Посилання
Nikolaiev IV. Problemy ta perspektyvy vprovadzhennia
tekhnolohii dystantsiinoi osvity u navchal’nyi protses [Problems
and prospects of introduction of distance education technologies
in the educational process]. Biznes Inform. 2015;5:46-51.
(in Ukrainian)
Kolesnik YM, Avramenko MO, Morhuntsova SA, Ryzhov
OA. Dosvid vprovadzhennia onlain- tekhnolohii u systemu
pidhotovky fakhivtsiv haluzi znan’ 22 «Okhorona zdorov’ia»
[The experience of introducing online technologies into the
system of training specialties in the field of knowledge 22 «Health
protection»]. Medical Education. 2018;2:69-73. doi: 10.11603/
me.2414-5998.2018.2.8962 (in Ukrainian)
Suárez- Escudero JC, Posada- Jurado MC, Bedoya-Muñoz LJ,
Urbina- Sánchez AJ, Ferreira-Morales JL, Bohórquez- Gutiérrez
CA. Teaching and learning anatomy. Pedagogical methods,
history, the present and tendencies. Acta Médica Colombiana.
;45(4):1-7. doi: 10.36104/amc.2020.1898
Ushkalenko IM, Zelins’ka Yu V. Dystantsiina forma navchannia u
vyschykh navchal’nykh zakladakh Ukrainy ta inshykh krain svitu
[Distance learning in higher education institutions of Ukraine and
other countries]. Efektyvna ekonomika [Internet]. 2018[tsytovano
Ser 07];4. Dostupno: http://www.economy.nayka.com.ua/
pdf/4_2018/63.pdf (in Ukrainian)
Biktimirov VV, Vernyhorods’kyi SV. Rol’ patolohichnoi anatomii
v systemi suchasnoi medychnoi osvity [The role of pathological
anatomy in the system of modern medical education]. Visnyk
Vinnyts’koho natsional’noho medychnoho universytetu.
;10(2):574-5. (in Ukrainian)
Stergiou N, Georgoulakis G, Margari N, Aninos D, Stamataki M,
Stergiou E, et al. Using a web-based system for the continuous
distance education in cytopathology. Int J Med Inform.
;78(12):827-38. doi: 10.1016/j.ijmedinf.2009.08.007
Bodnar YaIa, Mykolenko AZ, Voloshyn VD, Holovata TK,
Datsko TV, Franchuk VV, ta in. Vprovadzhennia innovatsiinykh
tekhnolohii ta perspektyvy rozvytku kafedry patolohichnoi
anatomii v umovakh modernizatsii i reformuvannia vyschoi
medychnoi osvity [Introduction of innovative technologies and
prospects of development of the Department of Pathological
Anatomy in the conditions of modernization and reform of higher
medical education]. Medical Education. 2012;1:155-7. doi:
11603/me.v0i1.1159 (in Ukrainian)
Babenko VI, Sovhyria SM, Vynnyk NI, Nikolenko DIe, Fylenko
BM, Roiko NV. Navchal’no-metodychne ta material’notekhnichne zabezpechennia osvitn’oho protsesu pry vyvchenni
patomorfolohii [Educational- methodical and materialtechnical support of the educational process in the study of
pathomorphology]. V: Materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt.
konf. v onlain- rezhymi za dopomohoiu systemy Microsoft Teams
Aktual’ni pytannia vyschoi medychnoi (farmatsevtychnoi)
osvity: vyklyky s’ohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia;
Tra 20-21; Ternopil’. Ternopil’: Ukrmedknyha; 2021, p.
-8. (in Ukrainian)
Korshunova OV, Huschyna NI, Vasylashko IP, Patrykeieva OO.
STEM-osvita. Profesiinyi rozvytok pedahoha [STEM education.
Professional development of a teacher]. Kyiv: Osvita; 2018. 80 p.
(in Ukrainian)
Churpiy IK, Golod NR, Yaniv OV, Tudosy VG, Kuravska
YuS, Fedorivska LP, et al. Analiz osoblyvostei dystantsiinoho
navchannia ta mozhlyvist’ yoho povnotsinnoi intehratsii
u navchal’nyi protses Analiz osoblyvostei dystantsiinoho
navchannia ta mozhlyvist’ yoho povnotsinnoi intehratsii u
navchal’nyi protses [Analysis of the distance learning features
and the possibility of its full integration into the learning process].
Art of Medicine. 2020;4:135-9 doi: 10.21802/artm.2020.4.16.135
(in Ukrainian)
Sydorenko TM, Pet’kun SM, Novak OM. Dystantsiina osvita:
problemy ta perspektyvy [Distance education: problems
and prospects]. Innovatsiina pedahohika. 2021;35:45-8. doi:
32843/2663-6085/2021/35.8 (in Ukrainian)
Saverino D, Marcenaro E, Zarcone D. Teaching histology and
anatomy online during the COVID-19 pandemic. Clin Anat.
;35:129-34. doi: 10.1002/ca.23806
Lisetska IS. Dystantsiina forma navchannia studentiv–medykiv
yak vyklyk s’ohodennia [Distance form of learning medical
students as a challenge of today]. Modern Pediatrics. Ukraine.
;7:81-6. doi: 10.15574/SP.2020.111.81 (in Ukrainian)
Sahan NT, Zaiats’ LM, Zhurakivs’ka OIa, Antymys OV, Dutchak
UM, Mis’kiv VA. Dystantsiine navchannia v medychnomu vuzi –
realii s’ohodennia [Distance learning in medical higher education
institutions – realities of today]. Innovatsiina pedahohika.
;1(31):153-6. doi: 10.32843/2663-6085/2021/31-1.32
(in Ukrainian)
Selvaraj A, Radhin V, Ka N, Benson N, AJ Mathew. Effect of
pandemic based online education on teaching and learning system.
Int J Educ Dev [Internet]. 2021[cited 2022 Aug 07];85:102444.
Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/
PMC8426326/pdf/main.pdf doi: 10.1016/j.ijedudev.2021.102444
Avdieiev OV. Vykorystannia dystantsiinoi systemy MOODLE
dlia optymizatsii navchal’noho protsesu u vyschii shkoli [Using
the remote system MOODLE for optimization ofeducational
process in higher school]. Medical Education. 2015;1:6-8. doi:
11603/me.v0i1.4156 (in Ukrainian)
Darici D, Reissner C, Brockhaus J, Missler M. Implementation
of a fully digital histology course in the anatomical teaching
curriculum during COVID-19 pandemic. Ann Anat.
;236:151718. doi: 10.1016/j.aanat.2021.151718
Markovs’kyi VD, Tumanovs’kyi VO, redaktory. Patomorfolohiia
[Pathomorphology]. Kyiv: Medytsyna; 2015. 936 p. (in Ukrainian)
Memon I, Feroz Z, Alkushi A, Qamar N, Ismail F. Switching from
face-to-face to an online teaching strategy: how anatomy and
physiology teaching transformed post- COVID-19 for a university
preprofessional program. Adv Physiol Educ. 2021;45(3):481-5.
doi: 10.1152/advan.00233.2020
Prabhath S, DSouza A, Pandey AK, Pandey AK, Prasanna LC.
Changing paradigms in anatomy teaching-learning during
a pandemic: Modification of curricular delivery based on student
perspectives. Journal of Taibah University
Medical Sciences. 2022;17(3):488-97. doi: 10.1016/j.
jtumed.2021.10.014
Mohan H. Textbook of Pathology. 7th ed. Jaypee Brothers
Medical Pub; 2014. 954 p.
Zhu ZT, Yu MH, Riezebos P. A research framework of smart
education. Smart Learning Environments [Internet]. 2016[cited
Jun 05];3:4. Available from: https://slejournal.springeropen.
com/track/pdf/10.1186/s40561-016-0026-2.pdf doi: 10.1186/
s40561-016-0026-2
Brieger E, ArghodeV, McLean G. Connecting theory and
practice: reviewing six learning theories to inform online
instruction. European Journal of Training and Development.
;44(4-5):321-39. doi: 10.1108/EJTD-07-2019-0116
Scalese RJ, Obeso VT, Issenberg SB. Simulation technology for
skills training and competency assessment in medical education.
J Gen Intern Med. 2008;23(Suppl 1):46-9. doi: 10.1007/
s11606-007-0283-4
Malovanyi Yu. Dystantsiine navchannia: realii i perspektyvy
[Distance learning: realities and prospects]. Visnyk Natsional’noi
akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. 2020;2(1):1-3. doi: 10.3
/2707-305X-2020-2-1-10-1 (in Ukrainian)
Kukharenko VM, Bondarenko VV, redaktory. Ekstrene
dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance
learning in Ukraine]. Kharkiv: Mis’ka drukarnia; 2020. 409 p.
(in Ukrainian)
Kublakov AO. Innovatsiini ta dystantsiini tekhnolohii dlia
abituriientiv inozemtsiv [Innovative and remote technologies
for foreign entrants]. V: Materialy nauk.-prakt. konf. z mizhnar.
uchastiu Aktual’ni pytannia pidvyschennia yakosti osvitn’oho
protsesu; 2020 Ver 18; Ivano- Frankivs’k; Ivano- Frankivs’k;
, p. 19. (in Ukrainian)
Knyazevych- Chorna TV, Kindrativ EO, Andriyiv AV,
Zhurakivska OYa, Antimys OV. Osoblyvosti dystantsiinoho
navchannia inozemnykh studentiv medykiv pid chas karantynu
[Features of distance learning for foreign medical students during
quarantine]. Art of Medicine. 2021;2:150-4. doi: 10.21802/
artm.2021.2.18.150 (in Ukrainian)
Hryhoryshyn PM, Makhrova YeH, Khodorovs’kyi VM.
Dystantsiini tekhnolohii navchannia: dosiahnennia, problemy
ta perspektyvy rozvytku [Distance learning technologies:
achievements, problems and prospects of development].
Bulletin of Problems in Biology and Medicine. 2013;2:68-72.
(in Ukrainian)
Sivarajah RT, Curci NE, Johnson EM, Lam DL, Lee JT, Richardson
ML. A review of innovative teaching methods. Special report.
;26(1):101-13. doi: 10.1016/j. acra.2018.03.025
Maurice- Ventouris M, Moran HRM, Alharbi M, Ahn BT,
Harley JM, Lachapelle KJ. The study of visuospatial abilities in
trainees: A scoping review and proposed model. Surg Open Sci.
;5:25-33. doi: 10.1016/j.sopen.2021.05.001
Fenderson BA, Frisby A. Distance learning programs for
pathology education. Pathology Education. 2000;25(1):25-34.
Kulish NM, Vlad HI, Reshetilova NB, Slukhens’ka RV. Spetsyfika
zastosuvannia formy vymushenoho dystantsiinoho navchannia
u medychnykh vyschykh navchal’nykh zakladakh [Specifics of
application of the form of compulsory distance learning in medical
higher educational institutions]. Pedahohika. 2022;81:209-11.
doi: 10.32840/1992-5786.2022.81.39 (in Ukrainian)
Costley J. Lange CH. Video lectures in e-learning: Effects
of viewership and media diversity on learning, satisfaction,
engagement, interest, and future behavioral intention. Interactive
Technology and Smart Education. 2017;14(1):14-30. doi:
1108/ITSE-08-2016-0025
Alinier G. A typology of educationally focused medical
simulation tools. Med Teach. 2007;29(8): e243-50. doi:
1080/01421590701551185
Krokhmal’na H. Lektsiia yak funktsional’nyi element suchasnoi
naukovo- pedahohichnoi komunikatsii (vymohy, osoblyvosti
i perspektyvy) [Lecture as a functional element of modern
scientific and pedagogical communication (requirements,
features and prospects)]. Visnyk L’vivs’koho universytetu. Seriia
pedahohichna. 2018;33:126-34. doi: 10.30970/vpe.2018.33.9962
(in Ukrainian)
Romanovs’kyi OH, Kvasnyk OV, Moroz VM, Pidbuts’ka
NV, Reznik SM, Cherkashyn AI, ta in. Faktory rozvytku ta
napriamy vdoskonalennia dystantsiinoi formy navchannia v
systemi vyschoi osvity Ukrainy [Factors of development and
directions of improvement of distance learning in the system of
higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby
navchannia. 2019;74(6):20-42. doi: 10.33407/itlt.v74i6.3185
(in Ukrainian)
Sysoieva SO, Osadcha KP. Stan, tekhnolohii ta perspektyvy
dystantsiinoho navchannia u vyschii osviti Ukrainy [Status,
technologies and prospects of distance learning in higher
education in Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby
navchannia. 2019;70(2):271-84. doi: 10.33407/itlt.v70i2.2907
(in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 О.В. Гарвасюк, С.В. Наместюк

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».