ВПЛИВ ВИМУШЕНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ІЗОЛЯЦІЇ ВНАСЛІДОК ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ТА ХАРЧОВУ ПОВЕДІНКУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXII.1.83.2023.03Ключові слова:
психоемоційний стан, студенти, самопочуття, активність, настрій, рівень тривоги, рівень депресії, вимушена соціальна ізоляціяАнотація
У статті розглядаються питання психоемоційного стану та харчової поведінки студентів в умовах вимушеної соціальної ізоляції, що спричинена пандемією COVID-19, від чого значною мірою залежить якість освітнього процесу. Мета дослідження – визначити особливості психоемоційного стану та харчової поведінки студентів в умовах вимушеної соціальної ізоляції внаслідок пандемії COVID-19. Матеріали і методи. Проведено комплексне суцільне обстеження 60 студентів. Застосовані методи: клініко-психопатологічний, клініко-анамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний. Результати. Самооцінка емоційного стану студентів в умовах вимушеної соціальної ізоляції, що спричинена пандемієюCOVID-19, була низькою та становила 36,8+1,98 балів. При дослідженні особистісної тривожності (ОТ) і реактивної тривожності (РТ) у всіх студентів виявлена тривожність. Легкий рівень депресії виявили у більшості студентів, переважно у жінок. Висновки. В умовах вимушеної ізоляції, спричиненої пандемією COVID-19, відбуваються зміни самопочуття, активності, настрою, наявний високий рівень ОТ у 73,34 % студентів, помірний рівень ОТ – у 26,66 % студентів, високий рівень РТ – у 100 % студентів, у жінок зміни вагоміші, ніж у чоловіків. Порушення емоційної сфери виявлено у 86,67 % студентів із розладами харчової поведінки.
Посилання
Absaliamova LM. Psykholohichni osoblyvosti samorehuliatsii
kharchovoi povedinky zhinok [Psychological nature of dietary
behavior’s self-regulation by women]. Scientific Bulletin of
Kherson State University. Series Psychological Sciences.
;4:9-15. (in Ukranian)
Absaliamova LM. Statystychnyi ta koreliatsiinyi analiz danykh
doslidzhennia kharchovoi povedinky zhinok [The statistics and the
corralational analysis of research data on women’s food behavior].
Theory and Practice of Modern Psychology. 2018;4:6-11.
(in Ukranian)
Absaliamova LM. Kharchova povedinka zhinok: rozlady ta
psykhokorektsiia [Eating behavior of women: disorders and
psychocorrection]. Kharkiv: Styl’na typohrafiia; 2019. 393 p.
(in Ukranian)
Hundertailo Yu D. Psykhohihiiena v umovakh pandemii
[Psychohygiene in the conditions of a pandemic]. V: Materialy
onlain- seminariv Dosvid perezhyvannia pandemii COVID-19:
dystantsiini psykholohichni doslidzhennia, dystantsiina
psykholohichna pidtrymka; 2020 Kvi 23; Dosvid karantynu:
dystantsiina psykholohichna dopomoha i pidtrymka; 2020 Tra 15;
Kyiv. Kyiv; 2020, p. 28-30. (in Ukranian)
Lisovyi VM, Kapustnyk VA, Markovskyi VD, Kozhyna HM.
Porushennia adaptatsii studentiv pershoho kursu do navchal’noi
diial’nosti u vyschomu navchal’nomu zakladi [Disorders of the
educational adaptation of the firstyear students in higher educational
institution]. Medical Education. 2011;2:78-9. (in Ukranian)
Mikheieva LV. Vyznachennia emotsiinykh staniv studentiv u
protsesi navchal’no-piznaval’noi diial’nosti [Determination of
emotional states of students in the process of educational and
cognitive activity]. V: Materialy II Vseukr. nauk.-prakt. konf.
Aktual’ni pytannia teorii ta praktyky psykholoho- pedahohichnoi
pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv; 2014 Kvi 24-25;
Khmel’nyts’kyi. Khmel’nyts’kyi; 2014, p. 40-2. (in Ukranian)
Moizrist OM. Vydy porushen’ kharchovoi povedinky [Types of
eating disorders]. Problemy suchasnoi psykholohii. 2009;6(Ch 2):45.
(in Ukranian)
Savka SD, Savka IH, Karvatska NS. Zovnishni ta vnutrishni
determinanty psykholohichnoi adaptatsii inozemnykh studentiv
do navchannia u zakladi vyschoi medychnoi osvity u period
poshyrennia koronovirusnoi khvoroby (COVID-19) [External
and internal determinants of psychological adaptation of
foreign students to training in an institution of higher medical
education during the spread of corona virus disease (Covid-19)].
Сlinical and experimental pathology. 2022;21(4):78-83. doi:
24061/1727-4338.XXI.4.82.2022.12 (in Ukranian)
Yurtsenyuk OS. http://ec.elibumsa.pl.ua:81/cgi-bin/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe? LNG=&Z21ID=&I21DBN=DB02_PRINT&P21DBN=DB02&S21STN=1&S21REF=&S21FMT=fullw_print&C-
COM=S&S21CNR=&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=M=&S
STR=Dynamika rivniv tryvozhnosti, depresii, aleksytymii ta neirotyzmu u studentiv zalezhno vid kursu navchannia [Dynamics of the
level of anxiety, depression, alexithymia and neuroticism of students
depending on the learning course].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Н.С. Карвацька, О.С. Юрценюк, С.Д. Савка, С.М. Русіна, Ю.Г. Іскрун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».