ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АНАТОМІЯ ЛЮДИНИ»
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXII.1.83.2023.14Ключові слова:
педагогічні технології, симуляційне навчання, студент, анатоміяАнотація
В умовах реформування медицини в Україні пріоритетним завданням закладів
вищої освіти є якість професійної підготовки фахівців галузі охорони здоров’я.
Серед найважливіших принципів формування єдиного освітнього середовища
визначальним є досягнення високого рівня навчання майбутніх лікарів шляхом
уведення єдиної технології управління якістю освіти. У процесі євроінтеграції
та глобалізації,входженняукраїнськоїосвітньої системиу світовийінформаційний
простір виникає потреба в кардинальному оновленні системи вищої освіти
нашої країни з урахуванням позитивного досвіду країн Європи та світу. На часі
оптимізація галузі охорони здоров’я населення та підготовка лікарів нового
покоління відповідно до світових стандартів.
Мета дослідження – здійснити теоретичний аналіз наукових психологопедагогічних, навчально-методичних та медичних публікацій, методичної роботи
кафедри щодо застосування сучаснихпедагогічних технологійу процесі професійної
підготовки майбутніх лікарів.
Висновки. Впровадження у професійну підготовку майбутніх лікарів сучасних
педагогічних технологій забезпечує формування професійної компетентності
шляхом розвитку у здобувачів освіти навичок самостійної та науково-дослідницької
роботи, міжособистісного спілкування, роботи у команді, аналізу та синтезу,
креативності, здатності співпрацювати із фахівцями інших спеціальностей,
вирішувати проблеми та приймати рішення. Під час вивчення навчальної дисципліни
«Анатомія людини» доцільно використовувати технології симуляційного навчання
та кейс-метод, оскільки вони сприяють розвитку умінь і навичок, здатності
до самонавчання, зміні парадигми мислення, забезпечують запам’ятовування
значних об’ємів інформації та підготовку спеціалістів, які максимально ефективно
поводяться в складних клінічних ситуаціях. Технології симуляційного навчання
дозволяють багаторазово та точно відтворити важливі клінічні сценарії
та надають можливість адаптувати навчальну ситуацію до кожного студента
Посилання
Kaplins’kyi VV. Metodyka vykladannia u vyschii shkoli [Teaching
methods in higher education]. Kyiv; 2017. 224 p. (Ukrainian)
Bystrova Yu V. Innovatsiini metody navchannia u vyschii shkoli
Ukrainy [Innovative teaching methods in ukrainian high school].
Law and Innovation Society [Internet]. 2015[tsytovano 2023
Tra 29];1(4):27-33. Dostupno: https://apir.org.ua/wp-content/
uploads/2015/04/Bystrova.pdf (Ukrainian)
Ortyns’kyi V. Pedahohika vyschoi shkoly [Pedagogy of high
school]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury; 2017. 471 p. (Ukrainian)
Pylaieva TV, Yatsenko VV. Internatsionalizatsiia vyschoi osvity:
teoretychnyi aspekt [Internationalization of higher education:
theoretical aspect]. Collection of Research Papers Рedagogical
sciences. 2017;3(80):31-6. (Ukrainian)
Korda MM, Shulhai AH, Hudyma AA, Zaporozhan SY. Rozvytok
praktychno- oriientovanoho ta symuliatsiinoho navchannia v
Ternopil’s’komu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni
IIa. Horbachevs’koho [Development of practice- oriented and
simulation training at I. Horbachevsky Ternopil state medical
university]. Medical Education. 2016;2:54-7. doi: 10.11603/
me.v0i2.6214 (Ukrainian)
Ohiienko OI, redaktor. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii
[Innovative pedagogical technologies]. Kyiv; 2015. 314 p.
(Ukrainian)
Berezivs’ka LD, redaktor. Suchasni tekhnolohii v osviti. Kyiv;
Chastyna 1, Suchasni tekhnolohii navchannia. Antonova
OIe. Pedahohichni tekhnolohii ta yikh klasyfikatsiia yak naukova
problema [Pedagogical technologies and their classification as
a scientific problem]; p. 8-15. (Ukrainian)
Avramenko MO, Furyk OO, Pavlenko AS. Dosvid vprovadzhennia
problemno- oriientovanoho navchannia z vykorystanniam
virtual’nykh patsiientiv u ramkakh realizatsii proektu TAME:
«Navchannia na medychnykh pomylkakh» [The experience of
implementing problem- oriented training using virtual patients
as part of the implementation of the TAME project: «Learning
from medical errors»]. V: Materialy Vseukr. nauk.-metod.
videokonferentsii z mizhnar. uchastiu Aktual’ni pytannia
dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny 2018; 2018 Kvi 25-26;
Zaporizhzhia. Zaporizhzhia; 2018, p. 82-3. (Ukrainian)
Zhuravl’ova LV, Lopina NA. Praktychno- oriientovanyi keismetod navchannia v systemi bezperervnoi medychnoi osvity
na osnovi informatsiino- osvitnikh veb-tekhnolohii yak sposib
symuliatsiinoho navchannia [A practically- oriented case study
method in the system of continuous medical education based on
information and educational web technologies as a method of
simulation training]. Kharkiv; 2019. 76 p. (Ukrainian)
Pavlyshyn HA, Bihunyak TV, Savaryn TV. Keis-metod navchannia
u medychnii osviti [Case study method in medical education].
Medical Education. 2015;3:67-9. doi: 10.11603/me.v0i3.4975
(Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Л.Я. Лопушняк, Д.В. Проняєв, П.П. Перебийніс, Р.О. Сухоносов, А.С. Шкляр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».