СИМУЛЯЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ІЗ ХІРУРГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXII.4.86.2023.10Ключові слова:
медична освіта, практичні навички, симуляційні технології, стандартизований пацієнтАнотація
У статті проаналізовані освітні передумови та заходи щодо підвищення якості
практичної підготовки студентів та лікарів-інтернів із хірургії. Показано, що
використання симуляційних технологій під час додипломного та післядипломного
навчання дозволяє створити всі умови для оволодіння студентами та лікарямиінтернами базовими теоретичними знаннями та практичними навичками, які
визначенні у кваліфікаційних характеристиках лікаря-спеціаліста. Підкреслена
необхідність органічного поєднання різнобічних глибоких теоретичних знань,
розуміння суті патологічних процесів, їх клінічнихпроявів із можливістю оволодіння
практичними навичками з діагностики та лікування. Показано, що включення
в навчальний процес інноваційних віртуальних технологій дозволяє формувати й
удосконалювати професійні знання, вміння та навички і забезпечити підготовку
студентів до компетентної професійної діяльності.
Висновки. 1. Використання симуляційних технологій є важливою складовою
професійної підготовки майбутніх лікарів, сприяє покращенню компетентнісної
підготовки студентів та лікарів-інтернів. 2. Симуляційне навчання дозволяє
підвищити засвоюваність навчального матеріалу, поглибити теоретичні знання
та оволодіти необхідними практичними навичками, покращити якість та
ефективність навчального процесу.
Посилання
Pro vyschu osvitu. Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. № 1556-
VII [About higher education. Law of Ukraine dated July 1, 2014
№ 1556-VII] [Internet]. Kyiv; 2014[tsytovano 2024 Sich 03].
Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
(in Ukranian)
Artyomenko VV, Semchenko SS, Yehorenko OS, Novikov DA,
Karakonstantin DF, Berlinska LS. Symuliatsiine navchannia v
medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation
medical education: international and national experience]. Odes’kij
medičnij žurnal. 2015;6:67-74. (in Ukranian)
Polianska OS, Polianskiy IU. Vykorystannia interaktyvnykh
tekhnolohii pry vykladanni dystsypliny «Fizychna reabilitatsiia.
Sportyvna medytsyna» [Using of interactive technologies
for teaching of discipline «Physical rehabilitation. Sporting
medicine»]. Nowoczesna edukacja: filozofia, innowacja,
doswiadczenie. 2016;1:119-22. (in Ukranian)
Korda MM, Shulhai AH, Zaporozhan SY, Kritsak MYu.
Symuliatsiine navchannia u medytsyni- skladova chastyna u
protsesi pidhotovky likaria- spetsialista [Simulating learning in
medicine part in the preparation of a specialist]. Medical Education.
;4:17-20. doi: 10.11603/me.2414-5998.2016.4.7302
(in Ukranian)
Sellberg C. Training to become a master mariner in a simulatorbased environment: The instructors’ contributions to professional
learning [doctoral thesis]. Göteborgs universitet. Göteborg:
University of Gothenburg; 2017. 130 p.
Tsysar YV, Andriets OA, Semenіak AV, Nitsovych IR. Aspekty
pidhotovky studentiv medychnoho universytetu do symuliatsiinoho
navchannia v umovakh pandemii COVID-19 [Aspects of medical
university student preparation for simulation learning in the
conditions of the COVID-19 pandemic]. Clinical Anatomy
and Operative Surgery. 2022;21(4):62-7. doi: 10.24061/1727-
21.4.2022.47 (in Ukranian)
Polianska OS, Polianskiy IU. Novi pidkhody otsiniuvannia
navchal’nykh rezul’tativ u studentiv [New approaches to the
evaluation of students’ educational results]. The scientific method.
;13(1):47-50. (in Ukranian)
Boychuk TM, Gerush IV, Khodorovskyi VM, Koloskova OK,.
Marusyk UI. Efektyvnist’ symuliatsiinykh stsenariiv v optymizatsii
praktychnoi pidhotovky studentiv u zakladi vyschoi medychnoi
osvity Ukrainy [Efficiency of simulation scenarios in optimization
of students’ practical training in higher education institution
of Ukraine]. Medical Education. 2018;2:50-4. doi: 10.11603/
me.2414-5998.2018.2.8965 (in Ukranian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 І.Ю. Полянський, Я.В. Гирла, В.В. Андрієць
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».