ВПЛИВ ОНЛАЙН НАВЧАННЯ НА РІВЕНЬ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ З ДИСЦИПЛІНИ «ОНКОЛОГІЯ ТА РАДІАЦІЙНА МЕДИЦИНА У ТОМУ ЧИСЛІ»
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIII.1.87.2024.14Ключові слова:
онлайн навчання, усна відповідь, офлайн навчання, тестовий комп’ютерний контрольАнотація
Мета роботи – оцінити ефективність засвоєння знань студентами, які вивчали
дисципліну «Онкологія та радіаційна медицина у т. ч.» в онлайн та офлайн режимах
шляхом порівняння результатів заключного модульного контролю.
Матеріали та методи. Для реалізації метиздійснилиоцінку результатів складання
заключного модульного контролю у 608 студентів. Групу порівняння сформували із
236 студентів, що навчалися та складали заключний модульний контроль в офлайнрежимі, а основну групу – з 372 студентів, що навчалися в онлайн-режимі, однак
частина з них складали заключний модульний контроль в онлайн-режимі (перша
підгрупа), а інші – в офлайн-режимі (друга підгрупа). У всіх підгрупах здійснювали
комплексне оцінювання результатів заключного модульного контролю за трьома
складовими: 1) тестові завдання (за допомогою серверу дистанційного навчання
moodle); 2) практична навичка у вигляді клінічної задачі з п’ятьма варіантами
відповідей; 3) усні відповіді на 3 запитання. Результати оцінювали за п’ятибальною
системою, оцінки конвертували у бали.
Результати. При порівнянні результатів модульного контролю в підгрупах другої
групи встановлено, що при складанні модуля в онлайн-режимі відсоток оцінок «4»
і «5» достовірно більший, а відсоток оцінок «2» і «3» – менший, ніж при складанні
в офлайн-режимі. Поетапний аналіз успішності дав змогу встановити, що таке
переважання реалізується за рахунок кращих оцінок при складанні тестового
комп’ютерного контролю та усного опитування, тобто, на етапах, під час яких
студент може скористатися ще одним комп’ютером для пошуку відповіді або
підказкою іншого студента, а викладач не в змозі проконтролювати цей процес.
Висновки. 1. Онлайн-навчання необхідно використовувати в окремих випадках,
при вивченні теоретичного матеріалу, з періодичним опитуванням або складанням
проміжного модульного контролю в офлайн-режимі. 2. Для об’єктивного
оцінювання рівня знань студентів заключний модульний контроль при онлайнрежимі навчання необхідно проводити виключно в офлайн-режимі.
Посилання
Mala I. Dystantsiine navchannia yak diievyi instrument
upravlins’koi osvity [Distance learning as an effective tool of
management education]. Scientific Notes of «KROK» University.
;2:132-51. doi: 10.31732/2663-2209-2022-66-132-151
(in Ukrainian)
Romanovskyi OG, Kvasnyk OV, Moroz VM, Pidbutska NV,
Reznik SM, Cherkashin AI, et al. Faktory rozvytku ta napriamy
vdoskonalennia dystantsiinoi formy navchannia v systemi vyschoi
osvity Ukrainy [Development factors and directions for improving
distance learning in the higher education system of Ukraine].
Information Technologies and Learning Tools. 2019;74(6):20-42.
doi: 10.33407/itlt.v74i6.3185 (in Ukrainian)
Chusova OM, Vakolia ZM, Cheypesh IV. Pedahohichni osnovy
dystantsiinoho navchannia [Pedagogical fundamentals of distance
learning]. Naukowyi Chasopys Dragomanov Ukrainian State
University. Series 5. Pedagogical sciences: reality and perspectives.
;2(80):167-70. doi: 10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.2.34
(in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 В.Ю. Бодяка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».