ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН ЗАНЯТЬ ІЗ ДИСЦИПЛІНИ «РАДІОЛОГІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIII.1.87.2024.15Ключові слова:
онлайн навчання, офлайн навчання, тестовий комп’ютерний контроль, усна відповідьАнотація
Мета роботи – здійснити порівняльний аналіз рівня знань студентів після
онлайн та офлайн вивчення дисципліни «Радіологія» за результатами складання
заключного модульного контролю.
Матеріали та методи. Аналіз здійснено за результатами складання заключного
модульного контролю 548 студентами, яких розподілили на дві групи: групу
порівняння (236 студентів, які навчалися та складали заключний модульний
контроль в офлайн-режимі) та основну групу (312 студентів, які навчалися
в онлайн-режимі), розподілену на дві підгрупи. Перша – студенти, які складали
заключний модульний контроль в онлайн-режимі, друга –ті, що складали заключний
модульнийконтроль в офлайн-режимі. Складання заключного модульногоконтролю
відбувалося у три етапи: тестуванняза допомогою серверудистанційного навчання
moodle, виконання практичної навички (опис рентгенограми, комп’ютерної або
магнітно-резонансної томограми) та усне опитування. Всі етапи оцінювали за
п’ятибальною системою з подальшою конвертацією оцінки у бали.
Результати. За даними аналізу, результати складання модульного контролю
в онлайн-режимі набагато кращі, ніж в офлайн-режимі, що доводить вірогідне
переважання відсотка оцінки «5» та менший відсоток оцінки «2». При
складанні заключного модульного контролю в офлайн-режимі результати гірші
(переважають оцінки «2» та зменшується відсоток оцінок «5»). Кількість
набраних балів за тестовий комп’ютерний контроль та усне опитування в кожній
групі відповідає тій же закономірності, що пояснюється можливістю студента
скористатися джерелами інформації або підказкою іншої особи при складанні
модульного контролю в онлайн-режимі. Однак при складанні практичних навичок
у вигляді комп’ютерного контролю кількість набраних балів у підгрупах студентів
вірогідно не відрізняється, що пов’язано з обмеженням часу відповіді на кожне
запитання і технічним ускладненням використання інших джерел інформації.
Отже, онлайн-навчання, попри свої недоліки має переваги, а в деяких випадках, як
під час довготривалого карантину, є незамінним. Проведене дослідження доводить
його ефективність, проте є певні запитання щодо об’єктивності оцінки рівня
знань студентів, що вказує на необхідність проведення проміжного та заключного
модульного контролів виключно в офлайн-режимі.
Висновок. Важливість та необхідність онлайн-навчання є беззаперечними, проте
для його ефективності необхідно проводити періодичний контроль рівня знань
студентів виключно в офлайн-режимі.
Посилання
Shmaliei S. Napriamy innovatsiino- osvitn’oi diial’nosti u vyschykh
navchal’nykh zakladakh [Directions of innovative educational
activity in higher educational institutions]. V: Materialy VII
Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Innovatsiinyi rozvytok vyschoi osvity:
hlobal’nyi, yevropeis’kyi ta natsional’nyi vymiry zmin; 2021 Kvi
-21; Sumy. Sumy; 2021, p. 45-8. (in Ukrainian)
Morze NV, Hlazunova OH. Kryterii yakosti elektronnykh
navchal’nykh kursiv, rozroblenykh na bazi platform dystantsiinoho
navchannia [Quality criteria of electronic training courses
developed on the basis of distance learning platforms]. Informatsiini
tekhnolohii v osviti. 2009;4:63-75. (in Ukrainian)
Shuliar VI, redaktor. Orhanizatsiia osvitn’oho protsesu iz
zastosuvanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia u
/2021 navchal’nomu rotsi [Organization of the educational
process using distance learning technologies in the 2020/2021
academic year]. Mykolaiv; 2020. 108 p. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 І.Я. Гушул
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».