ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ЛІКАРІВ-АНЕСТЕЗІОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIII.2.88.2024.21Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, лікарі-анестезіологи, симуляційне навчання, практичні навичкиАнотація
Мета роботи – дослідити роль інформаційно-комунікаційних технологій упрофесійномурозвиткулікарів-анестезіологів,акцентуючи увагунасимуляційному навчанні, електронних медичних записах, телемедицині, електронних навчальних ресурсах. Матеріали та методи. Проведено огляд наукової літератури, аналіз публікацій у медичних журналах, базах даних PubMed, Scopus, Google Scholar для визначення основних тенденцій та результатів використання інформаційно-комунікаційних технологій в анестезіології. Результати. Симуляційне навчання дозволяє лікарям відпрацьовувати складні клінічні ситуації в безпечному середовищі, що значно підвищує рівень готовності до реальних невідкладних станів. Електронні медичні записи спрощують доступ до пацієнтів і забезпечують точність та безперервність медичної інформації, що важливо для передопераційної підготовки та післяопераційного догляду. Телемедицина відкриває нові можливості для консультування та навчання, дозволяючи лікарям отримувати консультації від колег з усього світу та брати участь у віддалених навчальних сесіях. Електронні навчальні ресурси забезпечують постійний доступ до новітніх знань, досліджень і клінічних рекомендацій, що сприяє безперервному професійному розвитку. Висновок. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у навчання та роботу лікарів-анестезіологів сприяє підвищенню якості медичної допомоги, безпеки пацієнтів та професійного розвитку фахівців.
Посилання
Ustinov OV. Bezperervne navchannia medykiv: opublikovano
postanovu Uriadu [Continuous training of doctors: the Government’s
resolution has been published]. Ukrains’kyi medychnyi chasopys
[Internet]. 2018[tsytovano 2024 Lyp 20]. Dostupno: https://umj.
com.ua/uk/novyna-124434-bezperervne- navchannya-medikivopublikovano-postanovu- uryadu (in Ukrainian)
Sukhonos VV, Harust YV, Shevtsov YA. Didzhytalizatsiia osvity
v Ukraini: zarubizhnyi dosvid ta vitchyzniana perspektyva
vprovadzhennia [Digitalization of education in Ukraine: foreign
experience and domestic perspective of implementation]. Legal
Horizons. 2019;19:79-86. doi: 10.21272/legalhorizons.2019.i19.
p79 (in Ukrainian)
Lazurenko OO. Didzhytalizatsiia osvity v Ukraini: zarubizhnyi
dosvid ta vitchyzniana perspektyva vprovadzhennia [The problem
of self-regulation and professional self-realization of a specialist
personality]. Theory and Practice of Modern Psychology.
;3:34-9. (in Ukrainian)
Stensaker B, Maassen P, Borgan M, Oftebro M, Karseth B. Use,
updating and integration of ICT in higher education:
Linking purpose, people and pedagogy. Higher Education.
;54(3):417-33. doi: 10.1007/s10734-006-9004-x
Stein SJ, Sim KN. Enhancing the roles of information and
communication technologies in doctoral research processes.
Int J Educ Technol High Educ [Internet]. 2020[cited 2024 Jul
;17:34. Available from: https://educationaltechnologyjournal.
springeropen.com/counter/pdf/10.1186/s41239-020-00212-3.pdf
doi: 10.1186/s41239-020-00212-3
Elshama SS. How to apply Simulation- Based Learning in Medical
Education? Iberoam J Med. 2020;2:79-86.
Lorello GR, Cook DA, Johnson RL, Brydges R. Simulation- based
training in anaesthesiology: a systematic review and meta-analysis.
Br J Anaesth. 2014;112(2):231-45. doi: 10.1093/bja/aet414
Butson R, Sim KN. The role of personal computers in undergraduate
education. International Journal of Digital Literacy and Digital
Competence. 2013;4(3):1-9. doi: 10.4018/ijdldc.201307010
Wilson D, Sheikh A, Görgens M, Ward K. Technology and
Universal Health Coverage: Examining the role of digital health.
J Glob Health [Internet]. 2021[cited 2024 Jul 20];11:16006.
Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/
PMC8645240/pdf/jogh-11-16006.pdf doi: 10.7189/jogh.11.16006
Heirich MS, Sinjary LS, Ziadni MS, Sacks S, Buchanan AS,
Mackey SC, et al. Use of immersive learning and simulation
techniques to teach and research opioid prescribing practices. Pain
Med. 2019;20(3):456-63. doi: 10.1093 %2Fpm%2Fpny171
Zahabi M, Kaber DB, Swangnetr M. Usability and safety
in electronic medical records interface design: A review of
recent literature and guideline formulation. Hum Factors.
;57(5):805-34. doi: 10.1177/0018720815576827
Lin HL, Wu DC, Cheng SM, Chen CJ, Wang MC, Cheng CA.
Association between electronic medical records and healthcare
quality. Medicine (Baltimore) [Internet]. 2020[cited 2024 Jul
;99(31): e21182. Available from: https://www.ncbi.nlm.
nih.gov/pmc/articles/PMC7402715/pdf/medi-99-e21182.pdf
doi: 10.1097 %2FMD.0000000000021182
Allen LM, Palermo C, Armstrong E, Hay M. Measuring impacts of
continuing professional development (CPD): The development of
the CPD impacts survey (CPDIS). Med Teach. 2021;43(6):677-85.
doi: 10.1080/0142159X.2021.1887834
Fallshaw EM. IT planning for strategic support: aligning
technology and vision. Tert Educ Manag. 2000;6(3):193-207.
doi: 10.1023/A:1009653416711
Alanazi AT. Interprofessional Education in Health Informatics
(IPEHI) for Health Sciences Programs. Adv Med Educ Pract.
;14:1177-82. doi: 10.2147/AMEP.S422725
Watt SA, Berger RC, Hirshfield LE, Yudkowsky R. Telemedicine in
Anesthesiology: Using Simulation to Teach Remote Preoperative
Assessment. J Educ Perioper Med [Internet]. 2023[cited 2024
Jul 20];25(1): E699. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.
gov/pmc/articles/PMC10029111/pdf/i2333-0406-25-1-Watt.pdf
doi: 10.46374/volxxv_issue1_watt
Hallikainen J, Vaisanen O, Randell T, Tarkkila P, Rosenberg
PH, Niemi- Murola L. Teaching anaesthesia induction to
medical students: comparison between full-scale simulation and
supervised teaching in the operating theatre. Eur J Anaesthesiol.
;26(2):101-4. doi: 10.1097/eja.0b013e32831a6a76
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 А.В. Андрущак, В.М. Коновчук, М.В. Дікал, С.В. Кушнір
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».