ВІРТУАЛЬНА АУТОПСІЯ (E-AUTOPSY) У НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • M. Baltov
  • I. Bivolarski
  • K. Sapunarova

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.2.68.2019.17

Ключові слова:

медична освіта, студенти-медики, навчання судовій медицині, аутопсія, клінікопатологічна конференція

Анотація

Резюме. На кафедрі патології та судової медицини Медичного університету м.
Пловдив розроблено комплекс ілюстрації конкретних випадків аутопсії на основі
клініко-патологічних конференцій з метою використання під час аудиторних занять
у випадку неможливості прямого спостереження за секційним дослідженням трупа.
Кожен випадок представлений у вигляді навчального компакт-диску у двох
текстових форматах (PDF та Word).
Результати. За результатами опитування студентів медичного університету м.
Пловдив, відоме їх схвальне ставлення до педагогічних інновацій та критику деяких
традиційних методів навчання, а також їх вимогливість до якості викладання та
готовність до активної участі в тренінгу. Більшість студентів вважають автопсію надзвичайно важливою та абсолютно необхідною для засвоєння
матеріалу із предмету судова медицина. На їх думку аутопсія є корисним методом у
медичній освіті та практиці.
Висновок. Навчання на випадках віртуального розтину не може повністю замінити
присутність в кімнаті для розтину через виключення тактильності, нюху і слуху, що
обмежує загальне сенсорне сприйняття студентів. Проте, електронний розтин
може бути активно використаний у процесі навчання студента в якості
додаткового методу при неможливості класичного розтину.

Посилання

Zykova LD. Dolzhna li umeret' autopsiya? [Should autopsy

die?]. Sibirskoe meditsinskoe obozrenie. 2004;30(1):30-1. (in

Russian).

Anderson RE, Fox RC, Hill RB. Medical uncertainty and the

autopsy: occult benefits for students. Hum Pathol. 1990;21(2):128-

35. doi: 10.1016/0046-8177(90)90120-T

Bamber AR, Quince TA. The value of postmortem experience in undergraduate medical education: current perspectives. Adv

Med Educ Pract [Internet]. 2015[cited 2019 Apr 23];6:159-70.

Available from: https://www.dovepress.com/the-value-ofpostmortem-experience-in-undergraduate-medical-education--peerreviewed-fulltext-article-AMEP doi: 10.2147/AMEP.S46669

Mattick K, Marshall R, Bligh J. Tissue pathology in undergraduate medical education: atrophy or evolution? J Pathol. 2004;

203(4):871-6. doi: 10.1002/path.1601

Talmon GA, Czarnecki D, Bernal K. The eAutopsy: an

effective virtual tool for exposing medical students to the postmortem examination. Am J Clin Pathol. 2014;142(5):594-600.

doi: 10.1309/AJCP9TGI0GBIVBYK

The virtual autopsy. [Internet]. [cited 2019 Apr 23]. Available from: www.le.ac.uk/pa/teach/va/titlpag1.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-02

Номер

Розділ

Статті