РОЛЬ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ

Автор(и)

  • I. I. Zamorskii
  • T. G. Кopchuk
  • V. M. Drachuk
  • S. D. Novychenko
  • T. S. Shchudrova

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.2.68.2019.34

Ключові слова:

міждисциплінарна інтеграція, медична освіта

Анотація

Резюме. У статті розглянуто роль міждисциплінарної інтеграції як необхідної
складової навчального процесу в системі медичної освіти, що дає змогу доповнити
зміст однієї дисципліни знаннями з іншої та обґрунтовує можливість комплексного
вирішення завдань медичної практики методом широкого інтегрування набутої під
час вивчення різноманітних дисциплін інформації. Фармакологія як інтегрована
наука поєднує доклінічні та клінічні дисципліни і відіграє провідну роль у процесі
формування професійних умінь та навичок.
У роботі наведено характеристику та місце різних видів міждисциплінарної інтеграції та важливість її впровадження під час вивчення фармакології студентами Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет".

Посилання

Shulhay AH, Fedonuk LYa, Mudra AYe, Oleshchuk OM.

Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak skladova problemno-oriientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary

integration as a part of problem-based learning in the medical university]. Medical education. 2018;4:113-6. doi: https://doi.org/

10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342 (in Ukrainian).

Karpets MV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia - osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration -

the basis of professional orientation training]. World of Medicine

and Biology. 2016;4(58):144-7. (in Ukrainian).

Karimi R, Arendt CS, Cawley P, Buhler AV, Elbarbry F, Roberts SC. Learning bridge: curricular integration of didactic and

experiential education. Am J Pharm Educ [Internet]. 2010[cited

2019 May 27];74(3):48. Available from: https://www.ncbi.nlm.

nih.gov/pmc/articles/PMC2865414/pdf/ajpe48.pdf doi: 10.5688/

aj740348

Voloshchuk NI, Pashynska OS, Ivanytsia AO, Taran IV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak faktor udoskonalennia vykladannia

farmakolohii u medychnomu vyshi [Interdisciplinary integration as

an improving factor of teaching pharmacology in medical universities]. Medical education. 2016;4:8-11. doi: https://doi.org/

10.11603/me.2414-5998.2016.4.7298 (in Ukrainian).

Zaporozhan VM. Innovatsiini pidkhody do pidhotovky suchasnoho likaria [Innovative approaches to modern doctor training]. Medical education. 2014;2:38-40. doi: https://doi.org/10.116

03/me.v0i2.3641 (in Ukrainian).

Quintero GA, Vergel J, Arredondo M, Ariza MC, G?mez P,

Pinzon-Barrios AM. Integrated Medical Curriculum: Advantages

and Disadvantages. J Med Educ Curric Dev [Internet]. 2016[cited

2019 May 27];3:S18920. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.

gov/pmc/articles/PMC5736212/pdf/10.4137_JMECD.S18920.pdf

doi: 10.4137/JMECD.S18920

Hamdy Hossam. The integrated medical curriculum, by Raja

C. Bandaranayake. Medical Teacher. 2012;34(4):342. doi: https://

doi.org/10.3109/0142159X.2012.653420

Shinkaruk-Dykovytska MM, Poberezhna GM, Fedyk TV,

Kovalchuk LO. Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh

navchalnykh medychnykh zakladiv [Competence approach and

formation of key competencies in preparation of students of higher educational medical institutions]. Reports of Vinnytsia national

medical university. 2017;21(1 Ch 2):319-23. (in Ukrainian).

Pearson ML, Hubball HT. Curricular integration in pharmacy

education. Am J Pharm Educ [Internet]. 2012[cited 2019 May

27];76(10):204. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/

articles/PMC3530066/pdf/ajpe7610204.pdf doi: 10.5688/ajpe

7610204

Mykhailiuk IO, Kozan NM, Voloshynovych VM. Mizhpredmetni zv'iazky pry vyvchenni patomorfolohii ta sudovoi

medytsyny studentamy zv'iazky pry vyvchenni patomorfolohii ta

sudovoi medytsyny studentamy medychnoho fakul'tetu vyschykh

medychnykh navchal'nykh zakladiv [Interdisciplinary connections

of studying pathomorphology and forensic medicine by students of

medical department of higher medical educational establishment].

Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2012;2:108-9. (in Ukrainian).

Posokhova KA, Oleshchuk OM, Shevchuk OO. Vykladannia farmakolohii - deiaki pidsumky i perspektyvy [Pharmacology teaching - some results and perspectives]. Medical education.

2012;1:146-50. doi: https://doi.org/10.11603/me.v0i1.1157 (in

Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-07

Номер

Розділ

Статті