РОЛЬ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.2.68.2019.34Ключові слова:
міждисциплінарна інтеграція, медична освітаАнотація
Резюме. У статті розглянуто роль міждисциплінарної інтеграції як необхідноїскладової навчального процесу в системі медичної освіти, що дає змогу доповнити
зміст однієї дисципліни знаннями з іншої та обґрунтовує можливість комплексного
вирішення завдань медичної практики методом широкого інтегрування набутої під
час вивчення різноманітних дисциплін інформації. Фармакологія як інтегрована
наука поєднує доклінічні та клінічні дисципліни і відіграє провідну роль у процесі
формування професійних умінь та навичок.
У роботі наведено характеристику та місце різних видів міждисциплінарної інтеграції та важливість її впровадження під час вивчення фармакології студентами Вищого державного навчального закладу України "Буковинський державний медичний університет".
Посилання
Shulhay AH, Fedonuk LYa, Mudra AYe, Oleshchuk OM.
Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak skladova problemno-oriientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary
integration as a part of problem-based learning in the medical university]. Medical education. 2018;4:113-6. doi: https://doi.org/
10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342 (in Ukrainian).
Karpets MV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia - osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration -
the basis of professional orientation training]. World of Medicine
and Biology. 2016;4(58):144-7. (in Ukrainian).
Karimi R, Arendt CS, Cawley P, Buhler AV, Elbarbry F, Roberts SC. Learning bridge: curricular integration of didactic and
experiential education. Am J Pharm Educ [Internet]. 2010[cited
2019 May 27];74(3):48. Available from: https://www.ncbi.nlm.
nih.gov/pmc/articles/PMC2865414/pdf/ajpe48.pdf doi: 10.5688/
aj740348
Voloshchuk NI, Pashynska OS, Ivanytsia AO, Taran IV. Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak faktor udoskonalennia vykladannia
farmakolohii u medychnomu vyshi [Interdisciplinary integration as
an improving factor of teaching pharmacology in medical universities]. Medical education. 2016;4:8-11. doi: https://doi.org/
10.11603/me.2414-5998.2016.4.7298 (in Ukrainian).
Zaporozhan VM. Innovatsiini pidkhody do pidhotovky suchasnoho likaria [Innovative approaches to modern doctor training]. Medical education. 2014;2:38-40. doi: https://doi.org/10.116
03/me.v0i2.3641 (in Ukrainian).
Quintero GA, Vergel J, Arredondo M, Ariza MC, G?mez P,
Pinzon-Barrios AM. Integrated Medical Curriculum: Advantages
and Disadvantages. J Med Educ Curric Dev [Internet]. 2016[cited
2019 May 27];3:S18920. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.
gov/pmc/articles/PMC5736212/pdf/10.4137_JMECD.S18920.pdf
doi: 10.4137/JMECD.S18920
Hamdy Hossam. The integrated medical curriculum, by Raja
C. Bandaranayake. Medical Teacher. 2012;34(4):342. doi: https://
doi.org/10.3109/0142159X.2012.653420
Shinkaruk-Dykovytska MM, Poberezhna GM, Fedyk TV,
Kovalchuk LO. Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh
navchalnykh medychnykh zakladiv [Competence approach and
formation of key competencies in preparation of students of higher educational medical institutions]. Reports of Vinnytsia national
medical university. 2017;21(1 Ch 2):319-23. (in Ukrainian).
Pearson ML, Hubball HT. Curricular integration in pharmacy
education. Am J Pharm Educ [Internet]. 2012[cited 2019 May
27];76(10):204. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/
articles/PMC3530066/pdf/ajpe7610204.pdf doi: 10.5688/ajpe
7610204
Mykhailiuk IO, Kozan NM, Voloshynovych VM. Mizhpredmetni zv'iazky pry vyvchenni patomorfolohii ta sudovoi
medytsyny studentamy zv'iazky pry vyvchenni patomorfolohii ta
sudovoi medytsyny studentamy medychnoho fakul'tetu vyschykh
medychnykh navchal'nykh zakladiv [Interdisciplinary connections
of studying pathomorphology and forensic medicine by students of
medical department of higher medical educational establishment].
Arkhiv klinichnoi medytsyny. 2012;2:108-9. (in Ukrainian).
Posokhova KA, Oleshchuk OM, Shevchuk OO. Vykladannia farmakolohii - deiaki pidsumky i perspektyvy [Pharmacology teaching - some results and perspectives]. Medical education.
2012;1:146-50. doi: https://doi.org/10.11603/me.v0i1.1157 (in
Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 I. I. Zamorskii, T. G. Кopchuk, V. M. Drachuk, S. D. Novychenko, T. S. Shchudrova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».