ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДИК ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.2.68.2019.35Ключові слова:
клиническое мышление, активные технологии обучения, метод учебной игры, проблемное обучение, студентыАнотація
Мета роботи - оцінити ефективність застосування інноваційних методик викладання для стимулювання розвитку професійної ерудиції у студентів, для розвиткуклінічного мислення і формування навичок, які знадобляться для терапевтичного
огляду і діагностики.
Матеріали та методи. У нашому дослідженні брали участь 60 студентів 4-го
курсу ВНМУ ім. М.І. Пирогова, які на цей момент навчаються на кафедрі нервових
хвороб. Усіх студентів, що брали участь в експерименті, поділено на три групи по
20 осіб у кожній. В групі А навчальний матеріал на практичних занять викладався
за стандартною методикою; групі Б - у формі дискусії між викладачем та студентом; групі В - у формі ділової гри. Дослідження проводили протягом 4 занять.
Наприкінці кожного заняття студенти відповідали на тести для визначення рівня
засвоєння пройденого матеріалу. Усі розрахунки здійснювались за спеціальною
програмою типу Microsoft Excel на комп'ютері типу IBM PC/AT.
Результати. Внаслідок нашого експерименту з'ясувалось, що на практичних
заняттях: студенти з групи А засвоювали матеріал на 45%; з групи Б - на 75%; з
групи В - на 90%.
Висновки. Ділові ігри допомагають імітувати реальні ситуації у професії і тим
самим розвивати вміння працювати з отриманою інформацією, дозволяють розкрити творчі можливості майбутнього лікаря та дають змогу навчатися на чужих
і власних помилках без шкоди для пацієнта, сприяють гарному засвоюванню
інформації. Активні технології навчання дають можливість успішно розвивати
професійні компетенції, стимулювати і активізувати пізнавальні нахили у
студентів, розвивати та оперувати клінічним мисленням.
Посилання
Amirov AF, Amirova LA. Sistema professional'noy sotsializatsii studentov v vysshey shkole [The system of professional
socialization of students in higher education]. Pedagogika. 2014;
7:72-9. (in Russian).
Pro zakhody MON Ukrainy po realizatsii Ukazu Prezydenta
Ukrainy "Pro nevidkladni zakhody schodo zabezpechennia funktsionuvannia ta rozvytku osvity v Ukraini" [On Measures of the
Ministry of Education and Science of Ukraine on the implementation of the Presidential Decree "On Urgent Measures to Ensure
the Functioning and Development of Education in Ukraine". Order
of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated July 29,
2005 № 454]. Nakaz MON Ukrainy vid 29.07.2005 № 454
[Internet]. Kiev: MON Ukrainy; 2005[tsytovano 2019 Tra 30].
Dostupno: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0454290-05 (in
Ukrainian).
Pro vprovadzhennia kredytno-modul'noi systemy orhanizatsii navchal'noho protsesu [About implementation of the creditmodule system of educational process organization]. Nakaz MON
Ukrainy vid 30.12.2005 № 774 [Internet]. Kiev; MON Ukrainy;
2005[tsytovano 2019 Tra 30]. Dostupno: https://zakon.rada.gov.
ua/rada/show/v0774290-05 (in Ukrainian).
Fitsula MM. Pedahohika vyschoi shkoly [Pedagogy of high
school]. 2-he vyd., dopov. Kiev: Akademvydav; 2014. 456 p. (in
Ukrainian).
Marushkevych AA. Pedahohika vyschoi shkoly: teoriia vykhovannia (Tsykl lektsii) [High school pedagogy: theory of education (cycle of lectures)]. Kiev; 2005. 107 p. (in Ukrainian).
Hrebtiy HІ. Innovatsiini tekhnolohii, napravleni na rozvytok klinichnoho myslennia u studentiv vyschykh medychnykh
zakladiv Ukrainy [Innovative technologies aimed at developing
clinical thinking in students in higher education institutions of Ukraine]. Bukovinian Medical Herald. 2015;19(2):252-5. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 S. І. Malyk, L. M. Zheliba, Y. A. Medrazhevska, A. I. Semenenko, H. I. Khrebtii
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».