ОСОБИСТІСНІ ОСОБЛИВОСТІ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ (стаття присвячена 75-річчю ВДНЗ України "Буковинський державний медичний університет")
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XVIII.4.70.2019.17Ключові слова:
непсихотичні психічні розлади, міні-мульт, студентиАнотація
Проблема спеціальної діагностики особистісних особливостей студентів єактуальною протягом усіх років навчання. У статті розглянемо вплив особистісних
особливостей на формування непсихотичних психічних розладів у студентів.
Мета роботи - вивчення особистісних особливостей студентів з непсихотичними
психічними розладами та здорових студентів.
Матеріали і методи. Нами, протягом 2015-2017 рр., з дотриманням принципів біоетики та деонтології проведено суцільне комплексне обстеження 1235 студентів.
Застосовані методи: клінічний, клініко-психопатологічний, клініко-епідеміологічний,
клініко-анамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний методи.
Вивчення особистісних особливостей проводили з використанням скороченого
багатофакторного опитувальника особистості (СБОО), розробленого на підставі
тесту MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory).
Результати. В результаті проведеного дослідження виявлено, що в основній групі
(студенти з НПР) спостерігались вищі абсолютні значення фактично за всіма шкалами (р<0,005). Найвищі показники встановлені за 2 (депресія) та 7 (психастенія)
шкалами - 60,41±0,83 та 60,20±0,81 балів в основній групі (N=317) та 44,58±0,30 та
47,14±0,37 балів у порівняльній групі відповідно. За шкалою паранояльності високі
показники (>70) виявлено у достовірно більшої кількості студентів основної групи
72 (22,71%) проти 14 (1,53%) студентів порівняльної групи(р<0,005).
Висновки. Встановлено, що серед студентів з непсихотичними психічними розладами достовірно частіше траплялися особи з депресивними, паранояльними,
психастенічними та істеричними рисами особистості, що необхідно враховувати
при ранній діагностиці та побудові психотерапевтичної програми для цього контингенту хворих.
Посилання
1.Fal'ova OYe, Zaika YeV. Osobystist' ta piznaval'ni protsesy
studentiv u VNZ: diahnostyka, rozvytok, korektsiia [Personality
and cognitive processes of students in universities: diagnosis, development, correction]: navch. posib. Kramators'k: KEHI; 2005. 402
p. (in Ukrainian)
2.Maruta NO, Pan'ko TV, Fedchenko VYu, Semikina OYe,
Kalens'ka HYu, Terenkovs'kyi DI. Diahnostychni kryterii depresyvnykh rozladiv na etapakh nadannia medychnoi dopomohy
[Diagnostic criteria for depressive disorders in the stages of medical
care]. Ukrains'kyi visnyk psykhonevrolohii. 2017;25(1):135. (in
Ukrainian)
3.Moiseeva OYu. Psikhodiagnostika individual'nykh osobennostey lichnosti. Chast' 2. Psikhodiagnostika kharaktera [Psychodiagnostics of individual personality traits. Part 2. Psychodiagnostics of character]: ucheb.-metod. posob.Vladivostok; 2007.
253 p. (in Russian)
4.Chizhkova MB. Struktura lichnosti studentov-pervokursnikov s raznym urovnem adaptatsii k obrazovatel'noy srede meditsinskogo vuza [Personality structure of first-year students with
different levels of adaptation to education environment of medical
university]. World of Science. Pedagogy and psychology [Internet].
2017[tsitirovano 2019 Noya 10];5(3). Dostupno: https://mirnauki.com/PDF/29PSMN317.pdf (in Russian)
5.Osipchukova ЕV, Popova NV, Popova EV. Adaptatsiya studentov v uchrezhdeniyakh vysshego obrazovaniya: faktornyy
analiz [Adaptation of students in higher education institutions:
factor analysis]. Contemporary Higher Education: Innovative
Aspects. 2016;8(4):66-74. doi: 10.7442/2071-9620-2016-8-4-66-
74 (in Russian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 O. S. Yurtsenyuk, V. М. Pashkovskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».