ОЦІНКА ПЛАТФОРМ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Т.В. Тодорів
  • Н.М. Воронич-Семченко

DOI:

https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIII.1.87.2024.16

Ключові слова:

дистанційні платформи, онлайн-навчання, змішане навчання, освітні технології

Анотація

Повномасштабне вторгнення в Україну та воєнні дії, які тривають дотепер,
мають значний вплив на всі аспекти життя людини, зокрема соціальний розвиток
і освіту, що змусило активізувати управління ризиками в надзвичайних ситуаціях.
За таких умов найбезпечнішою формою організації навчання є дистанційна.
Мета – здійснити аналіз дистанційних методів навчання та самонавчання
учасників освітнього процесу під час воєнних реалій та перспектив їх розвитку
у післявоєнний час.
Матеріали і методи. Здійснено огляд різних доступних онлайн-платформ, їх
порівняння щодо основних функцій, переваг, операційних систем, у яких вони
підтримуються, інтерфейсу користувача та кількості осіб, які можуть брати
участь, а також безпеки та обмежень.
Результати. Онлайн-навчання – це один із способів підтримання освіти під
час військових дій для студентів і викладачів. Багато закладів освіти перейшли
на змішану та дистанційну форму і зосередилися на інтеграції технологій для
навчання студентів вдома. Онлайн-платформи стали важливою частиною
освітнього процесу та надання інформації в сьогоднішніх реаліях.
Висновок.Описанісучасніонлайн-платформидаютьможливістьсуттєвозбільшити
ефективність навчального процесу закладів вищої освіти. Для України важливим
пріоритетом сьогодення є створення та удосконалення платформатизованого
навчання, яке розглядається частиною досягнення нової якості освіти.

Посилання

Gorikhovskyi M, Oganrsyan V. Vykorystannia riznykh vydiv

navchannia studentiv fakhovoi peredvyschoi osvity v umovakh

viiny, teoriia ta praktyka [The use of different types of training

for vocational education students in the conditions of war, theory,

and practice]. Ukrainian Educational Journal. 2022;3:77-89.

doi: 10.32405/2411-1317-2022-3-77-89 (in Ukrainian)

Ahmady S, Kallestrup P, Sadoughi MM, Katibeh M, Kalantarion M,

Amini M, et al. Distance learning strategies in medical education

during COVID-19: A systematic review. J Educ Health Promot

[Internet]. 2021[cited 2024 Mar 25];10:421. Available from:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8719547/pdf/

JEHP-10-421.pdf doi: 10.4103/jehp.jehp_318_21

Petretto DR, Carta SM, Cataudella S, Masala I, Mascia ML,

Penna MP, et al. The Use of Distance Learning and E-learning

in Students with Learning Disabilities: A Review on the Effects

and some Hint of Analysis on the Use during COVID-19

Outbreak. Clin Pract Epidemiol Ment Health. 2021;17:92-102.

doi: 10.2174/1745017902117010092

Yakovleva I. Vykorystannia osvitnikh platform v osvitn’omu

seredovyschi [Use of educational platforms in an educational

environment]. Ukrainian Educational Journal. 2022;3:137-48.

doi: 10.32405/2411-1317-2022-3-137-148 (in Ukrainian)

Naciri A, Radid M, Kharbach A, Chemsi G. E-learning in

health professions education during the COVID-19 pandemic:

a systematic review. J Educ Eval Health Prof [Internet]. 2021[cited

Mar 22];18:27. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.

gov/pmc/articles/PMC8609102/pdf/jeehp-18-27.pdf doi: 10.3352/

jeehp.2021.18.27

Yeh CY, Tsai CC. Massive Distance Education: Barriers

and Challenges in Shifting to a Complete Online Learning

Environment. Front Psychol [Internet]. 2022[cited 2024 Mar

;13:928717. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.

gov/pmc/articles/PMC9291812/pdf/fpsyg-13-928717.pdf

doi: 10.3389/fpsyg.2022.928717

Cheng C, Papadakos J, Umakanthan B, Fazelzad R,

Martimianakis MAT, Ugas M, et al. On the advantages and

disadvantages of virtual continuing medical education: a scoping

review. Can Med Educ J. 2023;14(3):41-74. doi: 10.36834/cmej.75681

Zhao T, Zhang W. Science popularization ways in the

digital space. Ukrainian Educational Journal. 2023;3:32-6.

doi: 10.32405/2411-1317-2023-3-32-36

Mehta V, Oppenheim R, Wooster M. Distance Learning in

Surgical Education. Curr Surg Rep [Internet]. 2021[cited 2024

Mar 25];9(9):23. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

pmc/articles/PMC8350915/pdf/40137_2021_Article_300.pdf

doi: 10.1007/s40137-021-00300-x

Groom LL, McCarthy MM, Stimpfel AW, Brody AA. Telemedicine

and Telehealth in Nursing Homes: An Integrative Review. J

Am Med Dir Assoc. 2021;22(9):1784-801. doi: 10.1016/j.

jamda.2021.02.037

Volaski H, Sharfman ZT, Levy IM. The Value of 2 Orthopaedic

Learning Platforms from the Learners’ and Educators’ Point of

View. JB JS Open Access [Internet]. 2022[cited 2024 Mar 22];7(2):

e21.00161. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/

articles/PMC9173517/pdf/jbjsoa-7-e21.00161.pdf doi: 10.2106/

jbjs.oa.21.00161

Zommiti M, Connil N, Tahrioui A, Groboillot A, Barbey C, KontoGhiorghi Y, et al. Organs-on- Chips Platforms Are Everywhere:

A Zoom on Biomedical Investigation. Bioengineering (Basel)

[Internet]. 2022[cited 2024 Mar 25];9(11):646. Available from:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9687856/pdf/

bioengineering-09-00646.pdf doi: 10.3390/bioengineering9110646

Hu KS, Pettey J, SooHoo JR. The Role of Technology in

Ophthalmic Surgical Education During COVID-19. Curr Surg

Rep. 2022;10(12):239-45. doi: 10.1007/s40137-022-00334-9

Alotumi M. Factors influencing graduate students’ behavioral

intention to use Google Classroom: Case study- mixed methods

research. Educ Inf Technol (Dordr). 2022;27(7):10035-63.

doi: 10.1007/s10639-022-11051-2

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-09

Номер

Розділ

Статті