ОЦІНКА ПЛАТФОРМ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIII.1.87.2024.16Ключові слова:
дистанційні платформи, онлайн-навчання, змішане навчання, освітні технологіїАнотація
Повномасштабне вторгнення в Україну та воєнні дії, які тривають дотепер,
мають значний вплив на всі аспекти життя людини, зокрема соціальний розвиток
і освіту, що змусило активізувати управління ризиками в надзвичайних ситуаціях.
За таких умов найбезпечнішою формою організації навчання є дистанційна.
Мета – здійснити аналіз дистанційних методів навчання та самонавчання
учасників освітнього процесу під час воєнних реалій та перспектив їх розвитку
у післявоєнний час.
Матеріали і методи. Здійснено огляд різних доступних онлайн-платформ, їх
порівняння щодо основних функцій, переваг, операційних систем, у яких вони
підтримуються, інтерфейсу користувача та кількості осіб, які можуть брати
участь, а також безпеки та обмежень.
Результати. Онлайн-навчання – це один із способів підтримання освіти під
час військових дій для студентів і викладачів. Багато закладів освіти перейшли
на змішану та дистанційну форму і зосередилися на інтеграції технологій для
навчання студентів вдома. Онлайн-платформи стали важливою частиною
освітнього процесу та надання інформації в сьогоднішніх реаліях.
Висновок.Описанісучасніонлайн-платформидаютьможливістьсуттєвозбільшити
ефективність навчального процесу закладів вищої освіти. Для України важливим
пріоритетом сьогодення є створення та удосконалення платформатизованого
навчання, яке розглядається частиною досягнення нової якості освіти.
Посилання
Gorikhovskyi M, Oganrsyan V. Vykorystannia riznykh vydiv
navchannia studentiv fakhovoi peredvyschoi osvity v umovakh
viiny, teoriia ta praktyka [The use of different types of training
for vocational education students in the conditions of war, theory,
and practice]. Ukrainian Educational Journal. 2022;3:77-89.
doi: 10.32405/2411-1317-2022-3-77-89 (in Ukrainian)
Ahmady S, Kallestrup P, Sadoughi MM, Katibeh M, Kalantarion M,
Amini M, et al. Distance learning strategies in medical education
during COVID-19: A systematic review. J Educ Health Promot
[Internet]. 2021[cited 2024 Mar 25];10:421. Available from:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8719547/pdf/
JEHP-10-421.pdf doi: 10.4103/jehp.jehp_318_21
Petretto DR, Carta SM, Cataudella S, Masala I, Mascia ML,
Penna MP, et al. The Use of Distance Learning and E-learning
in Students with Learning Disabilities: A Review on the Effects
and some Hint of Analysis on the Use during COVID-19
Outbreak. Clin Pract Epidemiol Ment Health. 2021;17:92-102.
doi: 10.2174/1745017902117010092
Yakovleva I. Vykorystannia osvitnikh platform v osvitn’omu
seredovyschi [Use of educational platforms in an educational
environment]. Ukrainian Educational Journal. 2022;3:137-48.
doi: 10.32405/2411-1317-2022-3-137-148 (in Ukrainian)
Naciri A, Radid M, Kharbach A, Chemsi G. E-learning in
health professions education during the COVID-19 pandemic:
a systematic review. J Educ Eval Health Prof [Internet]. 2021[cited
Mar 22];18:27. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.
gov/pmc/articles/PMC8609102/pdf/jeehp-18-27.pdf doi: 10.3352/
jeehp.2021.18.27
Yeh CY, Tsai CC. Massive Distance Education: Barriers
and Challenges in Shifting to a Complete Online Learning
Environment. Front Psychol [Internet]. 2022[cited 2024 Mar
;13:928717. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.
gov/pmc/articles/PMC9291812/pdf/fpsyg-13-928717.pdf
doi: 10.3389/fpsyg.2022.928717
Cheng C, Papadakos J, Umakanthan B, Fazelzad R,
Martimianakis MAT, Ugas M, et al. On the advantages and
disadvantages of virtual continuing medical education: a scoping
review. Can Med Educ J. 2023;14(3):41-74. doi: 10.36834/cmej.75681
Zhao T, Zhang W. Science popularization ways in the
digital space. Ukrainian Educational Journal. 2023;3:32-6.
doi: 10.32405/2411-1317-2023-3-32-36
Mehta V, Oppenheim R, Wooster M. Distance Learning in
Surgical Education. Curr Surg Rep [Internet]. 2021[cited 2024
Mar 25];9(9):23. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/
pmc/articles/PMC8350915/pdf/40137_2021_Article_300.pdf
doi: 10.1007/s40137-021-00300-x
Groom LL, McCarthy MM, Stimpfel AW, Brody AA. Telemedicine
and Telehealth in Nursing Homes: An Integrative Review. J
Am Med Dir Assoc. 2021;22(9):1784-801. doi: 10.1016/j.
jamda.2021.02.037
Volaski H, Sharfman ZT, Levy IM. The Value of 2 Orthopaedic
Learning Platforms from the Learners’ and Educators’ Point of
View. JB JS Open Access [Internet]. 2022[cited 2024 Mar 22];7(2):
e21.00161. Available from: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/
articles/PMC9173517/pdf/jbjsoa-7-e21.00161.pdf doi: 10.2106/
jbjs.oa.21.00161
Zommiti M, Connil N, Tahrioui A, Groboillot A, Barbey C, KontoGhiorghi Y, et al. Organs-on- Chips Platforms Are Everywhere:
A Zoom on Biomedical Investigation. Bioengineering (Basel)
[Internet]. 2022[cited 2024 Mar 25];9(11):646. Available from:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9687856/pdf/
bioengineering-09-00646.pdf doi: 10.3390/bioengineering9110646
Hu KS, Pettey J, SooHoo JR. The Role of Technology in
Ophthalmic Surgical Education During COVID-19. Curr Surg
Rep. 2022;10(12):239-45. doi: 10.1007/s40137-022-00334-9
Alotumi M. Factors influencing graduate students’ behavioral
intention to use Google Classroom: Case study- mixed methods
research. Educ Inf Technol (Dordr). 2022;27(7):10035-63.
doi: 10.1007/s10639-022-11051-2
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Т.В. Тодорів, Н.М. Воронич-Семченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».