ПРОБЛЕМИ, З ЯКИМИ СТИКАЮТЬСЯ ЛІКАРІ-ІНТЕРНИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.24061/1727-4338.XXIV.4.94.2025.16Ключові слова:
післядипломна освіта, інтерни, онкологія, проблемиАнотація
Згідно вимог сьогодення, сучасна система післядипломної медичної освіти
повинна бути визнана світовим співтовариством, оскільки Україна
утверджується як незалежна та рівноправна держава. Зважаючи на це,
підготовка спеціалістів на післядипломному етапі повинна бути максимально
сконцентрована на використанні сучасних інформаційних та телекомунікаційних
технологій і адаптована до них.
Мета – проаналізувати проблеми, з якими стикаються лікарі-інтерни під час
навчання в інтернатурі з онкології.
Висновки. Використання навчальних відеофільмів, інтернет-ресурсів та бази
даних, комп’ютерного забезпечення, тренажерів, сучасних інформаційних
технологій, навчальних програм, мультимедійного забезпечення, фантомів,
підвищує мотивацію до навчання на післядипломному етапі та полегшує
отримання знань, які у подальшому будуть використані у лікарській практиці.
Водночас під час вивчення лікарями-інтернами предмету «Онкологія» виникали і
проблеми. Зокрема, профільні клініки і медичні центри в університеті відсутні;
обмежена кількість годин із суміжних дисциплін призводить до недостатньої
базової підготовки майбутніх лікарів; у зв’язку з умовами жорсткої конкуренції
молоді лікарі не мають достатньо можливостей брати активну участь у
процесі лікування онкологічних хворих та оперативних втручаннях. Ще однією
проблемою є брак сучасного діагностичного та медичного обладнання для
підготовки спеціалістів, що призводить до необхідності їх навчання поза
кафедрою, а в деяких випадках – навіть за кордоном.
Посилання
Kushta AO, Shuvalov SM. Formuvannia krytychnoho myslennia u
likariv-interniv yak naivazhlyvishoi skladovoi pidhotovky
suchasnoho fakhivtsia [Formation of critical thinking in interns as
the most important component of training a modern specialist]. V:
Materialy II navch.-metod. konf. Aktual'ni problemy yakisnoi
pidhotovky medychnykh kadriv u nadzvychainykh umovakh; 2024
Liut 07; Vinnytsia. Vinnytsia; 2024, p. 117-8. (in Ukrainian)
Venger OP, Husyeva TP,. Mysula YuI, Sas LM, Smashna OYe, Bilous
VS, et al. Мотивація досягнення як важливий чинник
успішного професійного становлення студентів-медиків
[Motivation of achievement as an important factor of successful
professional development of medical students]. Medical
Education. 2018;4:31–5. doi: 10.11603/me.2414-
2018.4.9388 (in Ukrainian)
Kasli M, Ilban MO. The Influence of Problems Faced During
Internships on Interns’ Views of Their Profession and Their
Intention to Work in the Tourism Industry. Eurasian Journal of
Educational Research. 2013:52:79-96.
Azizi P, Jalalpour AH, Jahangiri S, Shaygani F, Ahmadi Marzaleh M,
et al. The challenges of medical students in their internship: a
qualitative study from Iran. BMC Res Notes [Internet]. 2024[cited
Dec 07];17(1):241. Available from:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11370231/pdf/13104_2
_Article_6883.pdf doi: 10.1186/s13104-024-06883-9
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Б.І. Шумко, В.К. Гродецький

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Часопис користується «Типовим шаблоном положення про авторські права».
